toxic friend


Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik ben dus al een tijdje (bijna een jaar) vrienden met een jongen. We praten elke dag op snap en bellen elke dag op discord. Ik heb nog nooit zo een lieve vriend gehad. Hij laat zien dat ie echt om me geeft en ik hou van hem, alleen is die soms toxic. Niet vaak, alleen als hij met een soort vrienden om gaat. Maar nadat hij met die vrienden om is gegaan is die voor een tijdje toxic. Ik heb het ook vaker verteld en we hebben er ook vaker ruzie door gekregen. Alleen ik hou echt heel veel van hem, en ik kan hem serieus niet kwijt raken. Alleen doet het me heel veel en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Hij begint het nu weer te doen en ik raak een beetje hopeloos..


2 reacties

Heey,

Wat vervelend dat je vriend zo doet nadat hij met die bepaalde vrienden is omgegaan.

Ik denk dat je je moet afvragen of de relatie (in de zin van vriendschap) op die manier vol te houden is. Eigenlijk ben je afhankelijk van zijn stemming en jij voelt je er rot onder. Je word er ook hopeloos van.

Is dat die vriendschap dan waard en weegt dat op tegen de andere momenten?

Ik/wij kunnen niet zeggen je moet dit doen of je moet dat doen. Maar ik denk wel dat het belangrijk is om te bedenken of deze vriendschap door moet zetten. Wat levert het je uiteindelijk op en voelt dit zo echt nog als een vriendschap? Het klinkt namelijk alsof je een klein beetje aan het lijntje word gehouden. Kies waar jij baat voor hebt en kies voor jezelf, niet voor de ander.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +1

@anonymous  7 maanden later en ik lees dit nu pas haha.

Even een update, nadat ik dit heb geschreven hebben we 1 flinke ruzie gehad en ben ik doormiddel van een vriendengroep te ontmoeten, die mijn kant ook volledig begreep, eindelijk de curage gekregen om hem los te laten. dat was 6 maanden geleden. Ik ken hem nu iets langer dan een jaar en spreek hem soms nog wel, maar hij is vrijwel bijna uit mijn leven. Ik heb veel betere vrienden gekregen en hij is nu ook veel minder toxic, ook omdat meerdere mensen hem toxic begonnen te vinden. Onze relatie is stabiel, we hebben soms irritaties aan elkaar maar over het algemeen zijn we geen vijanden maar ook niet beste vrienden meer. Gewoon, precies wat ik nodig had. En ook al mis ik soms urenlang te bellen over bullshit, zou ik nooit meer terug gaan naar zo close zijn.

 

Onnodige quote verwijderd -

Reageer