Beantwoord

Tourettes

  • 7 October 2019
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, Ik ben A-A-Andy en zoals je weet heb ik tourettes. Mijn familie begint me raar te vinden. Ik had toen ik klein was al kleine ticks. Maar in de loop van tijd zijn ze heel erg geworden door medicijnen. Zelfs de meester van mij zegt dat ik zogenaamd toneel speelt. En dat de ticks alleen aanwezig zijn. Als ja als hij zich er niet mee bemoeit. Ik heb ze stiekem de hele tijd.
Dus vandaag zat ik aan de tafel. En had ik weer ticks. Je weet wel het normale ding. Bijna niet te verstaan stotterende speech. De twitch van mijn hele lichaam. Oftewel een tick. Zelfs de psychiater zegt 'Het gaat vanzelf over.,' Maar dat gaat niet. Zelfs mijn vader zegt. 'Heb je een oplossing?" Er is geen oplossing voor mijn ticks pap. Zeg ik tegen mijn vader. En ik weet niet wat ik ermee moet doen. Ik vind het echt vervelend hoe klasgenoten me constant aankijken. En hoe ik voor de dorspgek van de school in tekeningen op mijn tafel word vermeld. Zelfs de naam 'Toneel-speler.' van de meester kwetst me.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 October 2019, 20:50

Bekijk origineel

1 reactie

Ik denk dat je het het beste aan kan geven als iets niet fijn vind, bijvoorbeeld de opmerking van de meester. Het is misschien niet makkelijk, maar ik denk dat het veel helpt. Het hoeft niet heel uitgebreid, maar bijvoorbeeld: Ik vind het niet leuk als je me zo noemt. Of: Wil je me gewoon bij mijn naam noemen asjeblieft? Ik weet zeker dat bijna iedereen hier gewoon respect voor heeft. En tegen je klasgenoten kan je bijvoorbeeld gewoon uitleggen wat het is, en hoe het werkt. Maak er samen met de leraar of bijvoorbeeld je ouders een presentatie van en leg het simpel maar leerzaam uit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes!

Reageer