Totaal in de war

  • 4 April 2018
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
De laatste tijd ben ik erg in de war. Er draaien constant vragen in mijn hoofd. En dat zijn vragen zoals: wat gebeurt er als ik zelfmoord pleeg? Wat moet ik doen als opeens een familielid overlijd? Wat als ik naar het buitenland vertrek en niks meer van mezelf laat horen? Heb ik een dwangstoornis? En allemaal van dat soort vragen die constant blijven herhalen door mijn hoofd. Ook heb ik dat ik op het 1e moment denk dat ik voor de trein wil springen en het andere moment ik me ontzettend blij voel. Of dat ik op het 1e moment wil afvallen en daarna ontzettend veel eet tot ik misselijk word.

Waarschijnlijk denken nu veel mensen vertel het dan aan je ouders. Maar dat gaat dus niet echt. Mijn moeder is een tijd geleden overleden (door zelfmoord). Ik heb een stiefmoeder maar daar praat ik eigenlijk nooit mee. Met mijn vader heb ik ook een vrij slechte band. Ik kan over simpele dingen met hem praten alleen als het over moeilijke dingen gaat dan gaat het fout. Dat komt omdat hij mij heeft laten zitten toen ik gepest werd, toen ik zei dat ik wilde praten met een psycholoog hij zei dat ik dat niet mocht. En allemaal van dat soort dingen. Op school kan ik het ook niet vertellen want ik heb slecht contact met leraren enz. Vrienden nemen me niet serieus en maken er een grap van. Mijn opa en oma wil ik het niet aandoen, want ze hebben het al moeilijk genoeg met alle mensen die om hun heen overlijden en die gaan zich veel te veel zorgen maken. En mijn andere oma is dement dus dat word hem ook niet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik word langzamerhand helemaal gek van mezelf. En de gedachtens lijken steeds erger te worden.

4 reacties

Ten eerste wat vervelend voor!
Misschien kun jij je vader een 2e kans geven.
Maar misschien moet je 1 vriend die je 100% vertrouwd gewooon even onder 4 ogen mee praten
Je zou ook gewoon naar de huisarts kunnen gaan. Als je je echt niet goed voelt en een psycholoog wil kun je die daar waarschijnlijk wel krijgen. De dokter neemt je sowieso altijd wel serieus dus dat zou een goede optie voor je kunnen zijn.
Zijn er vertrouwenspersonen bij jou op school?
Deze zijn er namelijk voor mensen zoals jij, mensen die ergens mee zitten.
Daarnaast kun je hier altijd nog je probleem kwijt, maar daarvoor kun je ook bellen of de chat gebruiken.

Reageer