Skip to main content

Hai,

vind dit lastig om te zeggen😔 maar app vaak met iemand en dingen die ze zegt raken me soms heel erg en dat weet ze nu, wat moet ik doen? Ik weet hoe slecht het gaat en dan alleen maar over positieve dingen praten voelt dan niet goed maar denk aan de andere kant dat dat ook fijn voor iemand kan zijn.

Hebben jullie advies?

en als het onduidelijk is zeggen hoor🙁

Hii lieve @Cantaloupe,

Ahh dat is super naar voor jullie beiden 😥. Maar ik denk zelf dat positieve dingen wel helpen en af en toe een keer over hoe het gaat en dan specifiek hoe ze zich bv dan nu écht voelt. Ik snap dat dat lastig is, maar aan je reacties te lezen hier heb je het beste met iedereen voor en wil je iemand al snel helpen. En ja je verhaal is wel een beetje herkenbaar. Ik weet het niet zeker of ik dit mag vragen, maar gaat het over je vriendin die ook niet op jou reageerde toen er iets was gebeurd? En je hoeft het niet te zeggen als je liever niet wilt hoor.  En misschien is het ook voor jou gemoedsrust ook fijn om misschien dagelijks even positieve dingen te bespreken met elkaar ookal is het maar kort, het kan mijn slechte dag wel iets beter maken en ervoor zorgen dat ik wat nare dingen op achtergrond krijg ( denk dat dat voor veel wel helpt. En vind het knap van je dat je je eigen gevoel ook durfde te delen! Hoe reageerde ze erop? Hoop dat je hier iets aan hebt en laat vooral weten hoe het gaat, jij moet ook je gevoel etc  kwijt. Maar snap wel dat je haar liever niet in de steek laat, dat is erg lief! ❤️ weten andere ook dingen van haar af?

Heel veel liefs en hoop dat ik heb kunnen helpen. 🤗❤️

Hey lieve @Cantaloupe ! Ik denk dat je best eerlijk mag zijn over je reactie. Als je dan reageert kun je ook mee leven en daarna proberen opbeurende dingen te zeggen. Of iets van " jeetje ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen" en dan laat je de ander vertellen wat zij of hij voelt. Het is helemaal niet erg om twijfel te laten zien 😘. En je kunt ook, als je iets positiefs wilt zeggen, erbij aangeven dat je het goed bedoeld en dat je graag wilt helpen. Ik denk dat jij dit heel goed kunt!  Liefs, Tover ♥️

Hai @Boterbloempjee 

bedankt🤗

ja dat klopt😕 tsja ze wist het ergens al wel wat er met mij gebeurde en heeft enorm spijt wat van mij echt niet hoeft en wil sowieso al niet dat ik er mee zit, dus denk dat ze nu liever dingen niet meer deelt😕 dus ben nu ook bang dat ik niet meer hoor hoe het gaat, maar af en toe kan ik wel hebben alleen was het nu te vaak en ook mijn eigen schuld omdat ik super veel doorvroeg omdat ze andere dingen niet zegt. Ik wil het ook gewoon weten maar bleef omdat het zo vaak was wel veel bij die negatieve dingen hangen. 

Anderen weten wel dingen maar ik heb geen idee wat😕, eigenlijk wil ik gewoon wel minder negatieve dingen dan eerst, maar we hadden nu afgesproken alleen maar positief te doen en dat voelt niet goed en was mijn domme idee omdat ze bang was dat ik helemaal geen contact meer en heb gewoon heel erg spijt daarvan,

liefs terug🤗

Hai @Tover01 ,

heel erg bedankt voor je reactie maar denk dat je me niet helemaal goed begrepen had, maar maakt niet uit ben ook gewoon veel te moe en onduidelijk nu🙁

liefs terug🤗

Reageer