Tirgger warning; Zelfbeschadiging

  • 4 April 2023
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hi,

Ik wil weer even mijn verhaal delen omdat het de laatste tijd steeds beter gaat. Nou ja soms dan.

Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst gekrast. Het voelde eigenlijk wel goed. En de dag erna heb ik het weer gedaan. Mijn ouders weten hier vanaf maar niet van de 2de keer. Nu willen ze dat ik hulp krijg. Alleen ik heb ook autisme en ik kan heel moeilijk hulp accepteren, nadat een van mijn ouders heeft doorverteld dat ik voor het eerst had gekrast. Dus ik ben heel bang dat dat weer gebeurt. En dat ik misschien uit huis moet worden geplaatst. Ook omdat ik soms nogal erge woedeaanvallen heb. 2x is de politie al daarvoor geweest…

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen omdat mijn angst mij tegen houdt. Kan iemand helpen?

 

Oh en heel leuk nieuws: ik heb het vandaag niet gedaan! :)


2 reacties

Hey,

Accepteer de hulp. Dat is echt belangrijk, want zelfbeschadiging kan je het best stoppen wanneer je nog niet zo lang bezig ben. Ik doe het al een hele lange tijd, waardoor stoppen echt heel moeilijk is en dat is niet wat je wilt, lijkt me. En voor je autisme kan je ook hulp vragen. Als je je zelf leert kennen, worden de woede aanvallen meestal minder en hoef je misschien niet uit huis geplaatst te worden. Dat je geen hulp wilt snap ik, maar het is denk ik wel het beste.

Sterkte!

 

Reputatie 7
Badge +7

Super bedankt! Ik ga proberen de hulp te accepteren en dan kan ik hopelijk stoppen met zelfbeschadiging.

Reageer