Tipss

  • 8 February 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heee,

Ik zit al een tijdje niet zo lekker in mijn vel en doe sinds een tijdje aan zelfbeschadiging. Nu wil ik dit graag tegen mijn mentor vertellen,
maar ten eerste: Ik durf het niet, dus als iemand tips heeft zou dat heel fijn zijn.
En ten tweede: Ik heb het gevoel dat zij mij niet mag ofzo, in elk geval zit ze niet op mij te wachten (denk ik) en ik wil ook niet dat ze denk dat ik mij aanstel en dat ik niet zo kinderachtig moet doen. En ten derde: Ik ben bang dat zij mijn ouders dan gaat inlichten, maar dat wil ik echt niet!! Ik wil niet dat hun denken dat ik dat doe, hun hebben al genoeg aan hun hoofd en dan hoeven ze ook niet mijn problemen erbij.  Maar mijn mentor is  wel de enige die ik vertrouw. 
Dus als iemand tips heeft, zijn die van harte welkom!


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

zeg het anders niet tegen je mentor maar vertel het aan een docent op school die jij meer vertrouwt en aan vrienden/vriendinnen als je die hebt ik namelijk niet

ik zit ook niet lekker in mn vel maar heb dat kunnen delen met mensen waardoor ze weten waarom ik me een beetje apart gedraag de laatste tijd en  mijn klas vond me al raar dus daar hoef ik niks tegen te zeggen. als ik twee weken niet op school ben merken ze niet eens dat ik er niet ben

xxxxx famke hoop dat je er wat aan hebt

 

hoi Anoniempjehoi 123,
Eigenlijk is er niet echt een andere docent die ik niet zo goed vertrouw als mijn mentor ofzo. En mijn vrienden, volgens mij besta ik niet meer voor hun dus daar heb ik ook weinig aan. Maar heel erg bedankt voor de tip!

Hoi @Anoniempjexxx ,

 

Wat goed dat je hier je verhaal komt doen en om tips komt vragen. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte en succes.

 

Groetjes,

 

Noa, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Anoniempjexxx ,

 

bel of chat eens met de KT, die helpen je vast wel bij het maken van een plan.

Als jouw mentor de enige is die jij vertrouwt, kun je eerst vragen wat ze doet als iemand iets in vertrouwen tegen haar zegt. Dat kun gwn vragen en natuurlijk probeert zij dan miss wel voorzichtig om erachter te komen wat het is, maar dan kun jij eerst zeggen, nou als het iets is, wat je moeilijk vindt  om thuis te vertellen. Gaan jullie het dan toch doorvertellen of bespreken met die ouders. Dan doe je een beetje alsof het over iemand anders gaat.

Als je je dan beter voelt bij je mentor kun je jouw echte vraag stellen en als je het lastig vindt om het te zeggen, kun je het ook op een briefje schrijven en aan haar geven of in een mailtje ofzo.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer