Skip to main content

Hoe vertel ik aan me ouder dat ik self harm doe en tips om te stoppen want het is heel moeilijk

Hoi Joy123,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon


Hey!

Ik heb zelf ook problemen (gehad) met selfharm, ben inmiddels bijna 4 maanden clean en ik vind de app calmharm heel erg fijn. Je hebt waarschijnlijk wel gehoord van I am Sober die gebruikte ik eerst maar ik merkte dat de meldingen hoelang ik clean was enzo best wel triggered werkte en de community op I am Sober is best wel toxic naar mijn mening.

Op calmharm is de tijd dat je clean bent niet het belangrijkste punt en kun je er zelfs voor kiezen om het niet duidelijk in de app weer te geven. Het doel van de app is je er doorheen helpen wanneer je de beiging voelt om te relapsen met ademhalingsoefeningen en andere dingen voor bv afleiding of waar je dan ook behoefte aan hebt. Hij trackt ook de oorzaak van de neigingen en geeft tips om er mee om te gaan en dat vind ik heel handig.

Hopelijk heb je hier iets aan, blijf doorgaan het wordt echt beter!

Groetjes, Noah (hij/hem)


Reageer