Skip to main content
Vraag

Tips voor omgaan met gestorven kat?

  • 22 July 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Hi, mijn kat is gisteravond dood gegaan. Hij was nog maar 6 jaar oud en het kwam als een enorme schok gezien hij ook niet ziek ofz was. Mijn kat (Spekje) was echt mn beste vriend en hij zat letterlijk elke dag wel minimaal een uur op mn schoot. Hij heeft ook een broertje (Poetje) en ze zijn hun hele leven al samen en ze waren echt beste vrienden. Ik heb de laatste twee dagen meerdere uren gehuild en ik weet dat ik er niks aan kon doen, maar toch voelt het alsof mijn hart langzaam uit elkaar valt. Ook zie ik Poetje uit het raam kijken zoekend naar zijn broer, maar hij begrijpt niet dat hij niet meer terug komt. Heeft iemand tips voor mij en Poetje om hiermee om te gaan? 

Dankjewel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb dit ook gehad en dit is heel naar ja. Wat ik deed ik gewoon een leuke serie kijken en veel afleiding op school vinden. Daarna liet ik het wel achter me. Wat betreft Poetje, heb je Spekjes zijn lichaam aan hem laten zien? Dan begrijpt hij het wel. Dat had ik ook bij mijn katten

Veel sterkte 

Groetjes mij

@Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +4

tijd. Het is zeer moeilijk maar het word makkelijker iedere dag.

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Gecondoleerd met het verlies van je kat!💗

Laat in ieder geval je gevoelens toe dat helpt al enorm met het verwerken hiervan. Als je verdrietig bent mag je echt even huilen dat is alleen maar goed om te doen! Verder kan je er ook altijd met je ouders over praten want ook praten kan helpen om dit beter een plekje te geven. Ik heb niet zulke goede tips voor hoe je Poetje kan helpen, maar ik zou hem iig lekker blijven knuffelen en blijf lekker met hem spelen en geef hem veel aandacht dat helpt hem denk ik al heel goed.

Misschien heb je ook nog wat aan deze link waar wat tips in staan: https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-het-overlijden-van-je-huisdier

Nogmaals sterkte! Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Dat is echt verdrietig! Veel sterkte! Ik heb een poosje geleden deze reactie getypt, ik hoop dat je daar iets aan hebt. Ging over precies hetzelfde. Knuf aan Poetje😘 en dit is de reactie: 

Veel liefs en nogmaals sterkte! Tover xxx

Reageer