Vraag

Tips voor het verwerken van overlijden moeder

  • 11 May 2021
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Badge

Hoi, toen ik negen jaar was is mijn moeder overleden door kanker. sindsdien ben ik depressief (ondertussen ben ik veertien jaar, dus lijd ik hier al 5 jaar mee.). ik ben al naar een kindercoach gegaan maar dat heeft mij niet echt geholpen. hebben jullie tips om dit beter te kunnen verwerken?

Met vriendelijke groet

een veertien jarige meid


2 reacties

Hallo!

 

Heel erg vervelend dat je hiermee te maken hebt. Ik deal hier zelf ook mee. De eerste tip die ik zou geven is praten. Naatuurlijk hoef je zeker niets aan je familie te vertelen. Doe alles waar je mee comfortabel bent. Maar bijvoorbeeld op deze websites! Praten (anoniem) met mensen die je snappen! Mijn tweede tip is zoek afleiding. Naatuurlijk is het heel normaal dat je Hobby's niet meer intreseert maar ik zou dingen doen die je hoofd leegmaken doen! Bijvoorbeeld mediteren of yoga! En deze dingen zijn zo lastig! Maar wees vooral trots op jezelf! Ookal is het lastig je zult er doorheen komen. Ik voel dit namelijk ook. Ik ben trots op je :)

 

Groetjes een random meid! 💞💞💞

Reputatie 6
Badge +3

Hey Cool_Girl_2020,

Vervelend dat dat is gebeurd.

Wat erg helpt is erover praten. Dat kan erg opluchten. Bijvoorbeeld met je mentor/vertrouwenspersoon. Zij kunnen je steun bieden en helpen. Als je wil kan je het ook aan je vader vertellen. Als je alles gewoon wil bespreken of wil bespreken over hoe je met ze kan praten kan je altijd met de kindertelefoon bellen/chatten.

Zijn er nog andere dingen die je voelt of niet fijn vindt waar je hulp bij wil?

Groetjes iemand.

Reageer