Skip to main content

tips voor depressie

• June 11, 2025
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi

ik ben een meisje en ben 12 jaar.  (10 augustus 13)

ik zit met mezelf in de knoop. Ik denk dat mijn depressie niet erg groot is. Ik doe soms aan sh, niet vaak denk ik, ongeveer 1/ 2 keer per week.  Ik ben snel moe en chagrijnig. ik doe mijn best om minder te eten, want ik ben heel erg dik. het lukt niet altijd. ik vind mezelf een mislukkeling, want ik raak altijd mijn spullen kwijt, en mijn ouder worden daar gek van. Ik maak ook snel een hele onhandige opmerking wat ik niet altijd wil en waar ik soms mensen een beetje raak. Ik doe ook domme dingen en dat gaat niet altijd expres, maar doe het toch en daarom ben ik een mislukkeling. 

ik wil aan jullie vragen of jullie tips voor mij hebben om mijn depressie weg te halen en wel een beetje af te vallen, want als mijn depressie weg is, ben ik aleen nog onzeker en dat is denk ik minder erg

3 reacties

• June 11, 2025

Niet eten vreet alleen je gezondheid je moet gezonder eten en je moet niet denken dat je een mislukkeling bent omdat je ouders dat vinden jij kent jezelf beter dan hun jou kennen en doe gewoon aan wat je leuk vindt :D

AnneW
  • June 12, 2025

Hoi ​@Hahahaha123 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 12, 2025

hee lieverd, 

ik ken je niet, maar ik weet zeker dat je een supermooi en lief persoon bent. het is superknap dat je dit hier durft te delen. ik durfde dit namelijk zelf eerst helemaal niet. 

mag ik vragen wat voor sh je doet? ik doe het helaas zelf ook. jij weet hopelijk net zoals ik dat dat eigenlijk niet moet. 

je bent sowieso nog hartstikke jong, zorg dat je lekker bezig blijft, lekker sport en geniet, ook al is dit soms heel erg moeilijk. qua afvallen heb ik zelf niet zoveel ervaring, maar zorg dat je iig genoeg binnenkrijgt en gevarieerd eet.

je bent goed zoals je bent.

heel veel liefs van mij!