Vraag

tips voor angst presenteren

  • 9 April 2024
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hoi,

Morgen moet ik een presentatie geven en dit geeft mij echt heel veel stress. 

Afgelopen tijd heb ik paniekaanvallen gehad en ik ben altijd al bang geweest om te praten als er veel mensen zijn. Ik ben nu bang dat ik een paniekaanval voor of tijdens de presentatie ga krijgen of dat ik voor de klas moet huilen, mijt tekst vergeet of dat er iets anders gebeurt.

 

Hebben jullie tips om om te gaan met stress voor presenteren of andere tips die kunnen helpen?

 

Alvast bedankt voor de tips!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hii!

Ik heb ook echt hele erge presentatieangst en ik heb niet echt goede tips voor je.. Het lijkt mij  wel een goed idee om je docent te vertellen dat je erg zenuwachtig bent voor je presentatie dan is hij/zij ervan op de hoogte en dan kan hij/zij er rekening mee houden. Dat helpt mij altijd al om wat minder stress te hebben. Denk je dat je je docent nog kan spreken voor de presentatie?

Als je merkt dat je heel erg gestrest bent kan je ook op je ademhaling gaan letten. Probeer diep en rustig in te ademen door je neus en diep en rustig uit de ademen door je mond. Daar wordt je ook rustiger van en dat helpt misschien ook.

Heel veel succes morgen! Het komt allemaal echt goed ik geloof in je!😊

Groetjess van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +1

bedankt voor je reactie!

Mijn docent is op de hoogte en ik mag na de presentatie even ergens alleen zitten dus dat is fijn!

Ik ga proberen om op mijn ademhaling te letten, bedankt voor die tip!

 

Bedankt voor je geloof in mij! als ik dat nu nog van mezelf heb komt het hopelijk goed

Ik hoop dat het presenteren voor jou ook beter gaat in de toekomst!

groetjes,

L

Reputatie 7
Badge +11

Hii @anoniem4334!

Hoe is je presentatie eigenlijk gegaan vandaag? Ik hoop dat het goed is gegaan!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

Wat super lief dat je ernaar vraagt, bedankt!

De presentatie ging wel goed. Natuurlijk verzin altijd wel dingen die niet goed gingen, maar eigenlijk ging het wel goed. De docente zei dat ze niks zag dat ik het spannend vond.

Na de presentatie ben ik even samen met iemand buiten gaan lopen dat hielp echt heel fijn om de stress weer los te laten.

Maandag moet ik weer een presentatie voor hetzelfde vak doen. Dan mag ik ook weer na de presentatie de les uit dus dat is echt fijn dat ze zo mee denkt en helpt.

 

Bedankt voor het checken hoe het ging!

Reageer