Vraag

Tips voor als ik niet meer wil

  • 24 August 2021
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, soms zie ik het even niet meer zitten en ga ik steeds dieper in die mindset zitten. Het zijn tot nu toe aleen maar gedachtes, maar soms worden ze zo sterk dat ik bang ben dat ik iets ga/kan doen. Ik heb ze ontzettend vaakVaak weet ik ook niet waarom ik me zo voel, ik heb het super goed! En familie die van me houdt , een dak boven mijn hoofd, ik hoef me geen zorgen te maken over waar mijn volgende maaltijd van komt. Ik voel me dus ontzettend schuldig want ik hoor me zo niet te voelen, en toch voel ik me zo. Bijvoorbeeld ik kom net terug van een super leuke vakantie, een dag daarna gaat het weer niet goed en will ik niet meer. Ik vraag om tips omdat ik er vaak s'nachts last van krijg. Bijv 4 uur sochtens, dus ik kan niemand bellen en ik will ook niemand lastig vallen. Hebben jullie misschien tips voor als ik me zo voel?

 

(er zijn al mensen die hier van weten. Ze kunnen mij geen tips geven ofzo, dus ja. Mn ouders weten er ook niet van en ik ben nog niet klaar om ze het te vertellen) 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Youdontknowmedude 

Ik weet nou niet echt of je dipjes hebt waarop je je slecht voelt. Of dat je gewoon alleen de gedachtes hebt. Want iedereen heeft dat weleens, meestal niet bepaald serieus en het zal zeker niks worden. Maar toch ik zelf ben bijvoorbeeld ook gewoon heel blij (op een aantal school dingen na haha), maar denk er af en toe ook wel eens over na. Ik weet dat ik mezelf nooit iets aan zou doen, maar op dat moment toch wel een beetje eng alleen gedachten en geen emotie of zo.

Ik heb niet echt heel goede tips. Misschien kan je een boek of tijdschrift ofzo naast je bed leggen, want je zegt dat het meestal ‘s nachts is. Als het optie 2 is kan afleiding goed helpen. Misschien iets van stressbal kan ook fijn zijn om weer even rustig te worden.

Je kan trouwens zeker nog depressief zijn of verdrietig ook al is daar eigenlijk geen reden voor soms dan heb je gewoon zo’n dag en word je er mee wakker. Maar bedenk je vooral waarom ben ik eigenlijk verdrietig? En probeer aan leuke dingen te denken.

Mochten je gedachten toch een beetje te ver gaan dan kan je met 113 bellen of chatten. Ze zijn ook om 4 uur ‘s nachts bereikbaar :)

Veel succes

Groetjes NV

Anderen die tips hebben voor mij?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. regel 15

Reputatie 6
Badge +3

Hey Yoedontknowmedude,

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je je zo voelt! Jij kan er niks aan doen!

Je zult er waarschijnlijk echt geen mensen lastig mee vallen als je het aan iemand verteld die je vertrouwd. Er zijn al mensen die het weten dus je zou het misschien aan andere mensen zoals je mentor of vertrouwenspersoon kunnen vertellen die je er dan ook nog bij kunnen helpen.

Tegen de gedachtes kan je ze proberen te negeren. Dat is waarschijnlijk aan het begin heel moeilijk, maar als je volhoud kan het zijn dat ze je minder dwarszitten. Je kan bijvoorbeeld een gedachte wegstoppen of net doen alsof je hem weghaalt.

Als je nog wakker ligt tot laat kan je proberen je handen op je buik te leggen en dan op je ademhaling gaan letten. Dat helpt om te kalmeren.

Als je denkt dat je jezelf iets aan gaat doen of als je over je gevoelens wil praten kan je altijd met 113 of de kindertelefoon bellen of chatten. Zij begrijpen je vast en kunnen je dan helpen.

Groetjes iemand.

Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik zal jullie advies nemen!!! :) 

Reageer