Vraag

Tips tegen stress

  • 27 May 2019
  • 9 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heeft iemand echt goede tips tegen stress? Mijn hele hoofd zit vol omdat ik alleen maar kan nadenken over dat ik waarschijnlijk transgender ben en ik ben er teveel mee bezig. Ik ga binnenkort naar een psycholoog maar de wachtlijsten zijn lang dus ik moet nog wachten.
Maar omdat ik er zoveel mee bezig ben is mijn stress niveau al erg hoog. Als er dan iets bijkomt wat maar een klein beetje stress veroorzaakt krijg ik dus hele erge paniek terwijl dat niet eens nodig is. Ik heb ook al een paar heftige paniekaanvallen gehad, ik kan daar nu redelijk mee omgaan maar ik krijg dus te snel stress.
Heeft iemand goede tips?

9 reacties

Als je bijvoorbeeld veel op je kamer zit maak je kamer dan rustgevend en opgeruimd! Dieren kunnen ook helpen als mentale rust ! Hoop je geholpen te hebben !
Mijn kamer is best rommelig inderdaad 😅 ik ga kijken of het helpt! Bedankt voor je tips!
Gr idknoah
onnodige quote verwijderd


Beste @idknoah,

Wat lastig dat je veel stress ervaart. Weet je waardoor dat komt? Hoe kijk jij zelf tegen het feit aan dat je naar een psycholoog gaat? Wat mij nog te binnen schoot is meditatie. Iets wat heel helpend kan zijn om echt weer in het hier en nu te zijn. Misschien heb je er wat aan. Succes de komende tijd.

Hartelijke groet,
@exploreworld
Beste @exploreworld
Ik denk dat het komt omdat ik teveel nadenk over hoe mensen mij zien (als jongen of meisje) en hoe ik wil dat mensen mij zien. Ik ben daar de hele dag mee bezig in m'n hoofd en ik denk dat alleen een psycholoog kan helpen om dat weg te krijgen want het lukt zelf niet. Ik vind het dus wel fijn om naar een psycholoog te gaan, maar ook best eng omdat ik heel open moet zijn denk ik. Ik zal wat gaan opzoeken over meditatie. Heel erg bedankt!
Gr idknoah
Probeer je emoties en gedachten op te schrijven of te tekenen. Stop het ergens waar niemand het kan vinden. Doe iets wat je leuk vind, bijv muziek luisteren of sporten. Dat werkt bij mij vaak. Is er misschien iemand met wie je erover kan praten? Een goede vriend of vriendin of een van je ouders? Soms lijkt het alsof mensen je niet zullen begrijpen maar valt het achteraf best mee. Zoals eerder werdt genoemd is meditatie wel een goede manier om te ontspannen idd.

Veel liefs,
Brown Eyes
Beste @idknoah,

Wat lastig en vervelend dat je hier vele over nadenkt. Weet je ook waarom je er de hele dag mee bezig bent? En is dat voor jou op een positieve of negatieve manier? Lijkt me heel waardevol om dit bij een psycholoog bespreekbaar te maken. Ik kan heel goed begrijpen dat je dit eng vind. Zijn er manieren of dingen je kunnen helpen om de spanning wat minder te laten worden?

Fijn en ik ben heel benieuwd of het je gaat bevallen.

Hartelijke groet,
@exploreworld
Hoi @Brown Eyes
Dankjewel voor je tips! Ik ga altijd muziek maken of luisteren als ik stress heb, maar dan doe ik dus niks aan school, waardoor ik weer stress krijg haha. Ik heb binnenkort een gesprek op school waar we hierover gaan praten omdat ik op dit moment dus gewoon weinig aan school kan doen. Ik hoop dat we dan een oplossing kunnen vinden, misschien helpt dat dan al wat.
Ik er ook wel met een goede vriendin over praten, ik ga dat nog een keer proberen
Gr idknoah
Hoi @exploreworld
Heel soms is het op een positieve manier maar meestal is het negatief eigenlijk. Ik denk altijd dat mensen opmerkingen gaan maken over mij als ik bijvoorbeeld naar school toe fiets. Dat gebeurt echt nooit maar die gedachtes komen een soort van onbewust in m'n hoofd ofzo? Morgen ga ik naar de huisarts zodat die mij kan verwijzen naar een psycholoog.
Om de spanning minder te laten worden kan ik muziek maken of luisteren of met een hele goede vriendin praten
Gr idknoah
hey

ik kan je niet helpen met je spanning verminderen maar ik wil even zeggen over dat je gender de heledag door je hoofd spookt. ik wil je er niet mee te leur stellen maar ik denk dat dat verlopig ook gewoon blijft. omdat het een onder deel van jou is wat niet af gerond is. ik denk dat je het pas kan loslaten als je volledig het hebt af gerond. het woord wel minder (denk ik) maar het gaat niet weg.

ik denk niet dat als je langs fietst of loop dat ze dingen gaan roepen maar ze kunnen altijd iets gaan denken of raar op kijken. dat hoor maar eenmaal bij hoe je bent. en hoe de samenleving nu is. gelukkig leven we nu en niet 20 jaar geleden toen het niet geaccepteerd werd.

ik wil je heel veel succes wensen bij de huisarts als je er nog niet geweest bent.

groetjes
bella

Reageer