Skip to main content
Vraag

tips om trauma te verwerken?

• June 6, 2026
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Hannah
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

ik benen bijna twee weken geleden getrapt door een paard in mijn buik, ik ben toen naar de spoedeisende hulp geweest en moest toen twee nachten verblijven in het ziekenhuis. Het is ondertussen zoals ik eerder heb gezegd al/pas twee weken geleden gebeurt, en toch kan ik het niet loslaten. Ik praat er veel over met vrienden en familie maar niet op een serieuze manier want dat vind ik als 15 jarige gewoon best wel lastig.  Ik heb geprobeerd het te verwerken door terug aan die dag te denken en te kijken hoe die dag verliep. Bijvoorbeeld  over een uur zou je opeens getrapt zijn of ‘terwijl je nu aan het werk bent op de wei wist je nog niet dat dat zou gebeuren’ ik had gehoopt door die dag opnieuw terug te zien in mijn hoofd een soort afsluiting te krijgen. Helaas merk ik hierdoor juist dat het niet goed gaat als ik dat doe. Mentaal ben ik er wat op achteruitgegaan merk ik zelf. En ik begrijp dat niet iedereen dit zo traumatisch vind 😅 een trap door een paard is niet het einde van de wereld. Maar ik kan nu ook al twee weken niet hele dagen naar school en niet paardrijden. Dus staat mijn leven best wel stil. Sorry nu ga ik weer te veel typen. Mijn punt is heeft iemand een idee hoe ik dit eindelijk los kan laten?

4 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 11, 2026

hi ​@Hannah,

wat naar zeg dat dit is gebeurd hopelijk gaat het snel beter. ik wil wel even zeggen dat het voor een persoon die aan de zijkant staat niet traumatisch kan lijken maar dat hoeft niet te betekenen dat dat voor jou niet zo hoeft te zijn. want het lijkt mij ook best wel veel om naar het ziekenhuis te moeten en daar 2 dagen te blijven en de trap die je hebt gehad kan misschien ook erg veel met je gedaan hebben. ik doe zelf niet aan paardrijden dus ik weet niet helemaal hoe jij je hebt gevoeld maar ik wil je vooral meegeven dat je niet moet denken dat als iets voor een ander klein lijkt dat het voor jou niet groot kan voelen.

ps: even terug op het onderwerp😅 het kan al erg helpen om het met familie en vrienden er over te hebben maar misschien kan je je ouders vragen om een keer naar de huisarts te gaan en het met hem of haar een keer goed te bespreken. en misschien verwijst de huisarts je dan door om het een paar keer met een poh door te nemen. maar ik denk dat het al fijn zal zijn voor je als je er met iemand echt over kan praten.

sorry voor deze langdradige tekst😅

ik wens je veel sterkte en liefs🫂💗

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 12, 2026

ik heb emdr gehad voor mijn trauma"s is wel zwaar kut traject maar t hielp mij wel en ik heb meer dan 23 trauma"s

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 13, 2026

Hi, goed dat je ermee geholpen wordt en therapie volgt. Het is flink zeg, 23 .  Ik wens je oprecht veel kracht en herstel!  💪😘

Groetjes K 

( ​@vie  jouw reacties zijn nooit langdradig maar altijd lief, goed en zinvol! ♥️)

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 13, 2026

@Nngirl 

dankjewel💗