Skip to main content

Hallo, ik zal mezelf even voorstellen voor dat ik verder ga:v: .

 

Mijn naam is Linda en ik ben 16 jaar oud en ik zit in mij 4e jaar van mij middelbare school. En ik heb ook dingen meegemaakt zoals eigenlijk wel iedereen dingen meemaakt net zoals jij nu misschien iets moeilijks meemaakt. En ik help ook vaak in het echte leven mensen die ergens mee zitten. Dus ben sinds vandaag ook gestart om hier mij steentje bij de te dragen:hugging: .

 

Vandaag ga ik tips geven over het volgend  ding :bulb: :

  1. Stress:sleeping:

Stress is een van de vervelende dingen die je vaak kunnen verstoren op School, Werk, Activiteiten of bij Vrienden, Familie. Het beste wat je tegen stress kunt doen is om jezelf eerst af te vragen hoe je aan je stress bent gekomen. Want als je dat niet weet dan weet je ook niet hoe je het kan verminderen of kan oplossen daarom is het belangrijk om bij de basis te beginnen:blush:

Daarna kan je proberen na te denken of je met iemand op een oplossing kunt komen, waardoor jezelf Hebt/bent (gaan belasten) belast.

Voorbeeld van een aanpak: Bas/Julia van (15) jaar. Willen niet werken bij een bij baantje, want dat geeft  ze teveel druk in hun leven om andere dingen te kunnen blijven volhouden en te doen en verstoord te prestatie op school. Ze gaan naar hun manager of hun ouders en dan leggen ze hun probleem uit. En denken aan een bijpassende oplossing.

(Voor de gene die het nog niet weten en problemen hebben met hun ouders, je ouders mogen jou niet verplichten om nu al te werken, want je bent minderjarig volgens de wet tenzij je 18 bent).

Op die manier stel je je probleem aanspraak en kunnen andere je helpen mee te denken aan een oplossing.

Overige tips:relaxed: :

  1.  Massage/Therapeut :heart_eyes::massage: .
  2. Leuke uitstapjes (Walibi, Zwemmen, Film kijken).
  3. Praten met een Psycholoog.
  4. Praten met vrienden.
  5. Praten met je mentor of leerlingbegeleider.
  6. Op tijd slapen.
  7. Muziek luisteren:notes: .
  8. Huisdier nemen:rabbit2: .
  9. Sporten.
  10. Spelletjes doen of een boek lezen:kiss: .

Ik hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen.

Groetjes Linda x o x o:punch::chart_with_upwards_trend:

Hey,

Bedankt voor je tips en leuk dat je op die manier meedenkt op het forum!

Als je ziet dat iemand het moeilijk heeft kan je bijvoorbeeld nog specifiek op dat topic reageren, dan kun je echt in die situatie helpen.

Ik hoop dat mensen wat aan je tips hebben, maar dat geloof ik wel!

Xx Simply Me


Hey:smile::hand_splayed: @Simply Me ,

 

Bedankt voor je tip!,  maar de reden waarom ik issues apart behandel in me eigen Topic is ook omdat mensen alleen maar op dit platform (Mijn Mening:thinking:) de issues van andere zien en negatief kunnen worden beïnvloed. En in mij topics lees je vaak de tips en positieve dingen,  die de situatie dan ook beter kunnen maken.  Waardoor ze ook een soort andere kant zien van dit forum snap je? en dat helpt sommige soms wat meer:ballot_box_with_check: .

Maar ik beantwoord zeker tussendoor ook andere hun topics waarin mensen hun problemen vertellen hoor! 

Gr@Linda_Official 


Hey Linda_Official,

Het was een idee hoor, het is natuurlijk helemaal aan jezelf wat je doet:)

Maar ik vind het een hele mooie gedachte dat je op die manier positief wilt beïnvloeden, dus ga vooral door op hoe jij het wilt doen!

Succes,

Xx Simply Me

 


Wiet roken


Hey voetbaljongensiem,

Zelf denk ik niet dat wiet roken een oplossing is. Het lijkt misschien een tijdelijke oplossing voor je stress of andere problemen. Maar ik denk dat het je op langere termijn meer beschadigd. Ik zou het je dus zeker niet aanraden!

Groetjessss,

Xx Simply Me


Hey😄 @Voetbaljongensiem

Wat jammer om te lezen dat je denkt dat dat een oplossing is. 

Ik snap volledig dat als de situatie bij jou op dit moment heel erg vervelend is😓, dat je gaat denken aan snelle verleidende (oplossingen) helaas is het moeilijk om je op zon moment bewust te zijn dat het geen juiste oplossing is. 

💡:Want ik wil graag uitleggen wat zulke slechte dingen met je kunnen doen. Want vaak aan het begin werkt het als een soort wegtoverend spul. Alsof je compleet even alles kwijt bent of rustiger word in je hoofd waardoor je het idee krijgt dat dat een oplossing is. Het zelfde met alcohol (🍻🥂) het werkt als een tijdelijke oplossing omdat je onder invloed van iets bent en dat herleid dan vaak naar dronken zijn oftewel even weg zijn van je problemen.

🧡:Toch hoop ik dat je mij advies aan neemt of dat in elk geval wilt proberen mocht je er verslaafd aan zijn of aan zijn begonnen. Het is nooit te laat om te veranderen! 😎

TIPS💗:Ik adviseer je namenlijk om het echt niet te doen. omdat dit daad werkelijk de problemen niet weg neemt uit je leven. Ook verzwakt het je conditie waardoor je kracht (💪🏻) van doorzettingsvermogen  ook heel moeizaam ( 😴) of lastig(🥵)  kan worden gemaakt. Maar ook kan het je dieper in de problemen brengen omdat je anders kan gaan fuctioneren erdoor en je bent ook kwetsbaarder voor andere verleidende stuff. Of kortom het helpt niet, het kan er alleen maar voor zorgen dat het je situatie verslechterd of het kan je zelfs kapot maken want je kan je wel voorstellen dat het ook totaal niet goed is voor je lichaam. Daarom is het beter om ervan te blijven of ermee te stoppen. 

💡:Dus mocht iemand die dit leest het herkennen en ervan af willen, maar je bent bang dat het je niet alleen lukt? 🤔:

Zoek dan alsjeblieft hulp bij een afkickkliniek en bij doktor en psycholoog. Die kunnen je helpen om weer de juiste mindset en stappen te maken richting de goeie weg in het leven✅.

 

@Simply Me ,

Goed gereageerd! 👌🏼💋

 

Groetjes @Linda_Official 


Reageer