Hallo, ik zal mezelf even voorstellen voor dat ik verder ga .
Mijn naam is Linda en ik ben 16 jaar oud en ik zit in mij 4e jaar van mij middelbare school. En ik heb ook dingen meegemaakt zoals eigenlijk wel iedereen dingen meemaakt net zoals jij nu misschien iets moeilijks meemaakt. En ik help ook vaak in het echte leven mensen die ergens mee zitten. Dus ben sinds vandaag ook gestart om hier mij steentje bij de te dragen .
Vandaag ga ik tips geven over het volgend ding :
-
Stress
Stress is een van de vervelende dingen die je vaak kunnen verstoren op School, Werk, Activiteiten of bij Vrienden, Familie. Het beste wat je tegen stress kunt doen is om jezelf eerst af te vragen hoe je aan je stress bent gekomen. Want als je dat niet weet dan weet je ook niet hoe je het kan verminderen of kan oplossen daarom is het belangrijk om bij de basis te beginnen .
Daarna kan je proberen na te denken of je met iemand op een oplossing kunt komen, waardoor jezelf Hebt/bent (gaan belasten) belast.
Voorbeeld van een aanpak: Bas/Julia van (15) jaar. Willen niet werken bij een bij baantje, want dat geeft ze teveel druk in hun leven om andere dingen te kunnen blijven volhouden en te doen en verstoord te prestatie op school. Ze gaan naar hun manager of hun ouders en dan leggen ze hun probleem uit. En denken aan een bijpassende oplossing.
(Voor de gene die het nog niet weten en problemen hebben met hun ouders, je ouders mogen jou niet verplichten om nu al te werken, want je bent minderjarig volgens de wet tenzij je 18 bent).
Op die manier stel je je probleem aanspraak en kunnen andere je helpen mee te denken aan een oplossing.
Overige tips :
- Massage/Therapeut .
- Leuke uitstapjes (Walibi, Zwemmen, Film kijken).
- Praten met een Psycholoog.
- Praten met vrienden.
- Praten met je mentor of leerlingbegeleider.
- Op tijd slapen.
- Muziek luisteren .
- Huisdier nemen .
- Sporten.
- Spelletjes doen of een boek lezen .
Ik hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen.
Groetjes Linda x o x o