Vraag

Tips om contact te maken?

  • 11 March 2024
  • 22 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Hoi lieve iedereen,

Ik maak moeilijk contact, ik vind het gewoon spannend en ik ben dan bang dat ik te opdringerig ben en dat die ander geen contact wil. Heeft iemand tips? Of herkend iemand dit?

Alvast bedankt:)

 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08! Ik zit een beetje met hetzelfde probleem dus ik vind het moeilijk om een goede tip te geven. Je bent in ieder geval niet de enige die hiermee zit! Het enige wat ik kan zeggen is dat je gewoon lekker jezelf moet zijn als je contact gaat zoeken met anderen want dat komt het sowieso wel goed! Ik hoop dat anderen nog met wat betere tips komen dan ik😅

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +17

Je bent zeker niet de enige en ik herken het wel een beetje bij mezelf.  Ben het eens met @ItsJustMe, wees altijd jezelf. Ga je niet leuker/anders/whatever voordoen dan je bent en maak je niet druk om wat anderen van je denken. Als er geen klik is merk je dat snel genoeg.

De beste plek om nieuwe vrienden te maken is toch een vereniging of sportclub. Je hebt dan sws dezelfde interesse dus gespreksstof genoeg.

Het moeilijkste is uit je comfort zone stappen. En ja, dat kan best eng zijn. Maar als je eenmaal die stap hebt gezet komt het echt goed.

Reputatie 6

Hey,

 

Ik heb zelf een angststoornis, en nog 3 andere dingen waardoor contact maken ook best lastig is (alsof er iets in mijn keel zit wat me tegenhoudt iets te zeggen, en dan komt mijn hoofd ook nog mee discussiëren).

 

Maar ja, tips heb ik niet echt, ik probeer gewoon stappen te maken, alleen maak ik ze voor mezelf iets te groot 😂, wat het alleen voor mij lastiger maakt. Maar ik denk dus kleine stappen nemen met contact maken; 'klein starten, groot worden'.

 

En wat ik soms ook 'gewoon doe' is mezelf even pushen, zodat ik actie onderneem (dit is écht lastig). Maar dan moet ik het zelf echt willen en/of nodig hebben bijvoorbeeld.

 

VragenVragen

Reputatie 7
Badge +11

Hi, @Jesse08 ik had beloofd te reageren.

Ik zit ook een beetje in die situatie zoals @ItsJustMe zei.

Je kunt aan je ouders vragen of ze een begeleider willen regelen die jou kan helpen.

Of je kunt met je mentor erover praten.

Ga sowieso NOOIT een site ofzo gebruiken.

En wees altijd jezelf koste wat het kost! (Dat zeggen @tim16 en mijn naam al)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hey,

Bedankt:)

@tim16 , ik heb me best vaak anders gedragen om er wat meer bij te horen, ik heb daar ook wel spijt van.

@Wees Jezelf Bij Noah , Ik heb al een soort begeleider maar daar heb ik pas 2 keer een gesprek mee gehad. 

Ik gebruik geen site hoor:)

Reputatie 7
Badge +11

Bro, beloof me please dat je never meer je anders gaat gedragen!

Jouw persoonlijkheid is veel te mooi! ;)  (Dat hoop ik te minste)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Ik weet zelf ook wel dat het niet goed is, maar ik de 1e had ik gewoon helemaal geen contact, en ik wou liever me dan een beetje anders gedragen en met mensen omgaan die eigenlijk niet aardig waren dan weer een jaar helemaal geen contact. 

Ik hoop gewoon dat ik gewoon goede vrienden kan maken, dan ben ik ook gewoon mezelf:) En met sommige mensen op school was dat ook wel zo, en ze konden ook echt wel aardig zijn maar alleen als we bv met zn drieën waren, in het hele groepje was het vaak echt niet leuk. Maar in de klas en in de pauzes waren we vaak wel met het hele groepje... 

 

​​​​

Reputatie 7
Badge +11

Is er niet iemand die gepest word bij jou op school?

Dan kun je het voor diegene opnemen en miss. vrienden worden.

Jij zit toch in klas 3?

dan kun je toch ook naar de lagere of hogere klassen kijken om contact te zoeken.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is zo, maar ik vind contact maken sowieso al eng en als ik die persoon dan helemaal niet ken helemaal…

Maar misschien is dit mijn laatste week op deze school, en dan ga ik waarschijnlijk tot de zomervakantie alleen nog naar groepstherapie, en daarna dan na de zomervakantie naar een andere school🙂

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Jesse08 

Over die vrienden, ik zou gewoon op mensen afstappen.

Ik heb ook niet veel vrienden maar dat komt omdat ik een (verschrikkelijk) kleine school heb.

Kun je is vertellen hoe wie die persoon die gepest word is? (zijn/haar karakter)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Oh sorry dat ik een beetje onduidelijk was, ik bedoelde mensen uit andere klassen!

Er worden wel mensen gepest, ik ook wel een beetje maar dat is vooral dat er foto's/roddels verspreid worden. Dat merk ik bij andere dus niet echt, maar im hoorde wel iemand roddelen over een meisje uit mijn klas, maar ze is extreem stil en ik kan gewoon niet echt een gesprek voeren met haar. Ik heb het wel geprobeerd:) 

Reputatie 7
Badge +11

Stap gewoon een keer op haar af heb ik ook gedaan.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Dat heb ik dus wel geprobeerd @Wees Jezelf Bij Noah , tijdens samenwerken een keer, maar er kwam gewoon niet echt een gesprek en ze kan ook best kattig zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat voor tiep is zij?

Reputatie 7
Badge +5

Ik ken haar niet zo goed, maar ze is best stil en kan wel kattig zijn, maar ze kijkt best somber dus ik denk dat ze ook gewoon echt niet lekker in haar vel zit. Misschien dat ze daarom soms zo kattig is. Ik wou het vorig jaar wel tegen mijn mentor zeggen over haar maar ik heb nooit een gesprek gehad met mijn mentor:(

Reputatie 7
Badge +11

Met 'tiep' bedoel ik wat voor type zij is.

Misschien een beetje verwarrend.🤣

 

​​​​​​@Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ik begreep het wel @Wees Jezelf Bij Noah :)

Ze is gewoon een beetje rustig en op zichzelf, ze maakt niet echt contact.  Is dit wat je bedoelt? Of wat bedoel je?

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse08 

Ik bedoelde wat haar persoonlijkheid was.

Wat zijn haar hobby's?

Dat ze stil is maakt niet uit.

Ik ben ook vrienden geworden met zo iemand. (We zijn vrienden op school)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ze doet waterpolo, verder weet ik het niet. 

Maar ik ga waarschijnlijk helemaal niet meer maar die school, dus ik zie haar dan niet meer;)

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Maar dan kun je nog minder vrienden maken!

 

Waarom doe je dit?

Waarom ga je geen school meer volgen?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Dat klopt @Wees Jezelf Bij Noah , maar school en groepstherapie tegelijk is gewoon teveel.… 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat snap ik ook wel.

Waar krijg je dan las straks?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer