Skip to main content
Vraag

tips nodig voor vent groep?

• September 8, 2026
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

mmarco
Forum|alt.badge.img+4

Hallootjes! Ik heb een whatsapp groep die heet project-. Ik heb daar een paar van mn vrienden toegevoegd. Dus de Project- is een vent groep en daar kunnen mensen venten en advies geven, eenbeetje hetzelfde als de kt forum maar met personen die je kent. Ik (de maker als je het zo wilt noemen) vent als eerste, ik zei dat ik een zelfmoordpoging deed (geen leugen) en ook nog doe ik selfharm (OOK geen leugen). Project- was stil, nadat L (zie mn vorige topic) iets terug zegt: ik ook, je bent niet de enige :(. Wauw. Ik heb dit niet verwacht. Ik bedoel, ik kan makkelijk zien of er iets mis is met iemand en ik wist wel dat er is mis is met L maar zo zegt ze het? Ze deed er wat luchtig erover. Hebben jullie misschien tips hoe ik als de eigennaar van Project- een betere, veilige plek kan maken? Alvast bedankt!

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit*

4 reacties

Forum|alt.badge.img

Is er misschien een manier om de namen in de groep onzichtbaar te maken? Dat is het fijne aan zo'n forum namelijk.

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 8, 2026

Is er misschien een manier om de namen in de groep onzichtbaar te maken? Dat is het fijne aan zo'n forum namelijk.

Ik zei alleen de eerste letter van hun voornamen :>

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 9, 2026

Ik zou zelf niet durven in zo'n vent groep echt te praten denk ik, omdat ik niet zou willen dat iedereen weet dat ik me zo zou voelen. Ik denk wat ​@living-the-life-i-hate bedoeld is dat niemand weet in die app groep wie wat zegt. Dus niemand weet van wie welke vent is. Is het mogelijk iedereens berichten anoniem te maken daarop?

Ik ben ook wel bang dat een groep zoals dit best wel toxic kan worden, want het gaat alleen maar over alles wat slecht gaat. Dus probeer goed te hanteren dat iedereen niet in een spiraal van negativiteit gaat, klinkt lastig maar probeer een op een met je vrienden ook te praten als ze iets venten in de groep. 

Ik snap wel dat het fijn is om te horen van dat je niet alleen bent. Het is natuurlijk super naar dat jij maar ook L zich zo voelen, maar steun in elkaar vinden is altijd goed, en het luchtig houden, met zo'n heftig onderwerp is lastig maar ik denk wel het beste. 

Groetjes Lampenkap

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 9, 2026

@LampenKap , ik heb express ook mn vrienden uitgekozen die suicidaal zijn en ik snap ook dat het best spannend is op te venten met veel mensen, bedankt voor het reageren !