Vraag

Tips bij bijna burn-out

  • 13 April 2022
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey,

ff een wat minder gezellig verhaal, maar kwa wat ik hoor van mijn omgeving, psycholoog en uiteindelijk ook mijn lichaam is dat ik echt op het randje van een burn-out zit. Ik doe en wil veelste veel, rust en slaap is er wel, maar niet genoeg om bij te tanken (wel ongeveer 6/7 uur dus niet extreem weinig ofzo) en mijn weken zitten overvol, al weet ik niet hoe ik dingen moet skippen en er uit moet gooien, want ben heel erg bang voor teleurstelling bij mezelf en anderen.

Hebben jullie tips, zonder dat ik te veel hoef op te geven en overga naar 5vwo (wat nu kantje boord wordt met zoals het er nu uit ziet blijven zitten is)

ik loop al bij een psycholoog, ik volg een meditatiecursus en school wilt meewerken aan een rooster voor meer rust.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi als je dit uitlegt aan anderen kun je dan wel wat dingen minderen ? Mensen moeten toch begrijpen dat jij even te vol zit en het niet meer aan kan  denk ik.  Jij weet het beste wat je voelt en jij brengt dan grenzen aan. Ik zou je leuke hobby sowieso niet opgeven, misschien iets minderen,  en wat ook zo is , het resultaat van behandeling enzo duurt even ( i know) en heeft langzaam effect :)  wat adviseert je psycholoog je ? En als je heel goed nadenkt, en het zou gebeuren. is blijven zitten dan heel erg ? Of kan het zijn dat je dan juist ruimte krijgt en volgend jaar wat minder stress omdatje niet alle met hoge spanning moet doen. Maarja dat is maar een vraag hoor ik bedoel het goed :)  Dat jaar op je leven is misschien niet zo erg als je het afweegt tegen wat er gebeuren kan als je geen ruimte neemt denk ik .  Ik hoop dat je de “ puzzel”kan leggen, sorry misschien help ik niet echt maar ik hoop van wel :)

Groetjes liefs Julian X

Reageer