Beantwoord

tijdje terug aangerand

  • 19 January 2020
  • 5 reacties
  • 597 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi hoii, ik kom hier met een vraag want ik weet niet meer wat ik moet doen. 

een paar maanden geleden ben ik aangerand door 2 jongens op school. het waren gewoon vrienden van me en af en toe deden ze bv wel dingen zoals op mijn kont slaan ofzo maar gewoon als grapje dus ik maakte er nooit heel veel van. 

Maar een tijdje terug stond ik dus met ze te praten in de gang van school en helemaal uit het niets pakte de ene jongen opeens mijn vagina, ik was heel erg geschrokken dus ik zei niks. Ik stond daar letterlijk 2 secondes daarna nog en toen deed de ander het ook. 

Daarna rende de ene jongen naar hun vrienden groep die om de hoek stond ( allemaal jongens ) en toen zei vertelde hij t lachend, bijna trots ofzo. Ik heb dit later moeten terug horen van een van die jongens die erbij stond. 

Ik heb t er niet meer over gehad omdat ik me zo erg schaamde maar de laatste tijd komt dat nare gevoel wat ik een soort heb verdrongen weer heel erg naar boven en ik denk toch dat het tijd is om het op te lossen of er iets mee te doen. 

Weet iemand wat ik kan doen? Ik wil niet die jongens aanspreken ofzo!! 

liefs! 

 

p.s.

Ik vind het een moeilijk gevoel om te beschrijven want ik heb altijd moeite met mijn emoties omzetten in woorden, maar ik hoop dat iemand het alsnog snapt. Hoe dan ook bedankt <3

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 January 2020, 23:53

Bekijk origineel

5 reacties

Hi eenpersoon,

ten eerste wil ik zeggen dat die jongens ver over jouw grenzen en ook over alle 'normale’ grenzen zijn gegaan.

Ik vind het heel erg dat zoiets jou is overkomen. Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet zomaar even vergeet.

 

Er zijn verschillende dingen die je zou kunnen doen en daarbij denk ik dat je jezelf hierbij op de eerste plaats moet zetten. Het lijkt me zinvol, zoals je zelf ook al aangeeft om hier nog eens met iemand over te praten. Met iemand die hier wat meer verstand heeft dan wij hier op het forum. Ik denk daarbij aan het Centrum Voor Seksueel Geweld. Je kunt daar je verhaal kwijt en zij weten ook welke stappen je daarna zou kunnen nemen.

 

Het Centrum Seksueel Geweld is 24/7 telefonisch bereikbaar op nummer 0800-1888. Maar, misschien wil je liever eerst eens rondkijken op hun website, zodat je een beetje meer weet, over wie zij zijn en wat ze doen. Kijk dan op https://www.centrumseksueelgeweld.nl

Misschien in een later stadium en als jij daar aan toe bent, zou je nog de school kunnen inlichten, zodat zij passende maatregelen kunnen nemen. 

Maar, voor nu, ben jij het belangrijkste in dit verhaal. Jij moet dit een plekje geven, zodat je ook verder kunt.

 

Oh ja, vanzelfsprekend kun je hier met de Kindertelefoon chatten en bellen 0800-0432, dagelijks tussen 11.00-21.00 uur, gratis en anoniem.

Voor meer info kijk je op https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

 

Sterkte.

 

Groetjes,

M&M's

dankje voor je antwoord, ik heb er wel zeker wat aan maar ik las op de website van dat sexueelgeweld ding dat dat alleen voor mensen is die in de afgelopen 7 dagen iets mee hebben gemaakt.. :( 

 

wel heel erg bedankt!

Hi eenpersoon,

 

ik heb het even nagelezen en het klopt idd wat je zegt.

Maar ze kunnen je misschien ook wel helpen met doorverwijzen ofzo, want ik zag ook onderstaande staan op hun site:

 

https://www.centrumseksueelgeweld.nl

en dan wat verder naar beneden scrollen:

 

- begin quote:

Is het langer geleden dat jij bent aangerand of verkracht?
Dan is dit goed om te weten: het is nooit te laat om professionele hulp in te schakelen. Ook als het langer geleden is kun je contact opnemen met het Centrum Seksueel Geweld. We weten dat snel hulp zoeken vaak heel moeilijk is omdat je in een afhankelijke positie zit, bang bent, je schaamt en/of je schuldig voelt. Ook kan het zijn dat je pas later de behoefte voelt om hulp te zoeken.
Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Twijfel je of je hulp nodig hebt? Bel of chat gerust. Wij staan voor je klaar.
Bel via 0800-0188. Of start hier een chat met het ons.

 - einde quote

 

en het linkje (op deze pagina) dat hierboven staat, linkt naar onderstaande pagina (voor als het hierboven niet werkt):

https://www.centrumseksueelgeweld.nl/ik-zoek-hulp/hulpna7dagen/

Daar staat o.a.:

- begin quote:

Ben jij langer dan zeven dagen geleden slachtoffer geworden van seksueel geweld? Ook dan mag je altijd contact met ons opnemen voor informatie en advies. We werken samen met veel kundige hulpinstanties en kunnen je verwijzen naar de juiste hulp bij jou in de buurt.

 - einde quote

 

Misschien is het dan toch verstandig om even te bellen om te horen waar je dan het beste terecht kunt?

 

Iig, heel veel sterkte.

 

Groetjes,

M&M's

Heyy

Ten eerste wens ik je veel sterkste met dit voorval!

Ten tweede is dit echt niet oké! Je was in shock en die jongens hebben er gewoon mee gelachen! Je moet hierover praten met je mentor of klasleerkracht ! Er moet voorkomen worden dat er nog meisjes volgen! Natuurlijk is het moeilijk om erover te praten, zeker met een volwassene maar begin desnoods met je ouders of stuur een mailtje naar je mentor / klasleerkracht als je hem / haar niet durft aanspreken. Verder als je hiermee blijft zitten eens praten met je schoolarts of een psycholoog want dit is niet meer normaal / gezond! Die jongens moeten echt wel straf krijgen, dit kan zo niet , je mag ze zeker het gevoel niet geven dat wat ze doen gewoon kan want dat is niet zo

Groetjes en sterkte!

dankjewel! Ik zal erover nadenken met wie ik kan/wil praten. :) 

Reageer