Tijd gaat heel langzaam..

  • 3 October 2018
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

t is al een lange tijd geleden dat ik hier op een topic heb gemaakt maar ik moet weer ff wat delen.
het gaat al stukken beter met mij en ik wil @Pin bedanken voor het aanraden van Melatonine, het heeft me goed geholpen met mij insomnia ookal is het nog steeds niet helemaal weg.
met mij gaat het opzich wel goed maar de tijd gaat enorm langzaam... het is niet ofzo dat ik school niet leuk vind en het daarom heel langzaam gaat nee, ik vind alles prima ik zeg niet dat ik het ook leuk vind maar ik vind niks echt stom... alle dagen gaan gewoon voorbij en beginnen weer opnieuw, er gebeurt niks bijzonders nee alles is hetzelfde. en ik zit dus in een soort van constante verveling..
heeft iemand tips?

(en even iets anders, wat zijn de gevolgen van vechten op school?)

alvast bedankt voor het lezen.

-jah

4 reacties

Hey janseh,

Leuk om weer wat van je te horen!

Wauw, fijn om te lezen dat je melatonine hebt geprobeerd en dat dit echt helpt bij jou! Super fijn! Het is niet raar dat alles nu nog niet is opgelost, maar in ieder geval is het verbeterd, dus dat is mooi.

Als je het gevoel hebt dat je in een ''sleur'' zit, is het aan jou om die cirkel te doorbreken. Je kan niet verwachten dat andere mensen jouw leven interessant gaan maken. En ja, dat klinkt misschien hard, maar je bent gewoon verantwoordelijk voor je eigen geluk.

Wat prikkelt jou? Van welke dingen word je enthousiast? Waar wil je graag meer van weten? Wat doe je graag? Zoek eens antwoorden op die vragen en probeer activiteiten aan je leven toe te voegen die voor jou zin en nut hebben. Zo maak je dat je nog eens wat beleeft.

Dit is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Het kan een moeilijke zoektocht zijn, waarbij je wellicht veel moet proberen. Ik hoop alleen dat je je op zulke moment afvraagt waar je het voor doet en dat je dan weet dat het het waard is.

Dat jij het waard bent.

(en even iets anders, wat zijn de gevolgen van vechten op school?)

Eeh, ik denk dat de gevolgen per school net even verschillen en dat dit ook afhangt van de ernst van het incident en jouw betrokkenheid hierin. Ik denk alleen dat het in alle gevallen niet het verstandigste is om je bij te betrekken. Waarschijnlijk zullen er gesprekken met directeur/directrice/afdelingshoofd/rector/o.i.d. volgen waaruit jouw straf zal volgen. Dit kan nablijven zijn, maar als je het echt te bont hebt gemaakt, lijkt mij een schorsing ook niet de vreemdste straf. Als het echt goed mis is, word je misschien wel van school getrapt. Echter ben ik er ook weer niet zo erg in thuis: ik ben een brave leerling.

Ik hoop in ieder geval dat met jou alles goed gaat!

Gr. Pin
Hey @Pin


Je weet niet hoeveel jouw hulp en aandacht voor mij betekent, dus bedankt daar voor.

Ik houd er altijd van om dingen te maken en vervolgens het resultaat te zien, nu klinkt dit heel vaag want dat is het ook!
Het is niet per sé iets maken van 1 categorie zoals koken of knutselen maar gewoon alles, het geeft me een goed gevoel.
Dus ik probeer me altijd bezig te houden met eigen dingen maken en af en toe luk dat dan ook en voel ik me goed.
Toch blijft t lastig want ja, ik denk niet zomaar laat ik dit of dat maken maar het is beter dan niets..


Ik doe mijn best op mijn leven een beetje interessant te maken, nu ik weer wat beter slaap ga ik niet meer vaak in de nacht wandelen wat ik toch wel leuk vond maar slaap is toch ietsje belangrijker.
Maar in de meeste dingen die mensen leuk vinden heb ik geen plezier, bijna iedereen vind het wel leuk om naar een pretpark te gaan of een film te zien maar op een of andere manier vind ik daar niks aan wat ooit wel gewoon was.
Ik weet niet of dat een ding is maar als het zou kunnen zou ik graag weer plezier hebben en dat soort dingen want ik mis het wel om een leuke of bijzondere dag te hebben want elke dag lijkt voor mij het zelfde.

Heel erg bedankt voor je tijd, ik probeer alles te delen maar ik weet het zelf allemaal ook niet goed.


-jahseh
Ik snap het heel goed dat sleur gevoel... Aleke dag voelt als een herhaling en als nutteloos (zit er nogsteeds ene beetje in elke school dag voelt als verspilling...) maar wat mij heel blij maakt is de manege en door daar op Randome dagen heen te gaan voelt elke dag toch weer een beetje anders en zoizo is naar de manege gaan elke dag anders. Iets maaken brengt inderdaad veel voldoening ga daar viraal lekker me door! Koekjes bakken met je gezin of tekenen tot techniek alemaal erg leuk ene geeft dat voldoende gevoel👍🏻

Fijn dat het wel wat beter gaat. 👍🏻Ik vin dhet ook wel fijn om te hooren dat je niks echt stom vind (zou ik ook wel willen😂😅)

Veel suc6 en plezier💕👍🏻
Het is niet per sé iets maken van 1 categorie zoals koken of knutselen maar gewoon alles

Komt dat even goed uit, dan kun je dus van alles doen!

Misschien kun je eens kritisch om je heen kijken en bedenken of je nog iets mist. Heb je misschien nog een kastje nodig of iets voor in de tuin.
Zoek een leuke foto op op het internet en teken deze na of bewerk hem, zodat je er iets nieuws van maakt.
Probeer 1x per week te koken. Neem dan een vreemd gerecht van internet. Ga naar de winkel en koop alles, zodat je bezig bent met het hele proces.

Er zijn echt veel dingen die je kan doen en alles in je omgeving kan je op ideeën brengen. Kijk dus kritisch in het rond om zo op ideeën te komen!

nu ik weer wat beter slaap ga ik niet meer vaak in de nacht wandelen wat ik toch wel leuk vond maar slaap is toch ietsje belangrijker.

Nachtwandelingen zijn inderdaad leuk, maar slaap is ook wel fijn ja. Gelukkig wordt het nu veel eerder donker, dus krijg je misschien wel hetzelfde effect als je om 20:00 even de deur uit gaat. Het is dan natuurlijk wel wat drukker op straat, maar er hangt wel al soort van een nachtelijke sfeer.

Ik weet niet of dat een ding is maar als het zou kunnen zou ik graag weer plezier hebben en dat soort dingen want ik mis het wel om een leuke of bijzondere dag te hebben want elke dag lijkt voor mij het zelfde.

Voor mij worden die 'standaard' dingen bijzonder, door ze te delen met bijzondere mensen. Ik kan alle stomme cliché activiteiten in m'n eentje doen zonder het leuk te vinden en alles in een keer wel leuk vinden als m'n vrienden erbij zijn. Het gaat vaak niet om de activiteit, maar om wat jij ervan maakt.

Ik vind het wel al goed om te horen dat je kritisch aan het nadenken bent. Dat is stap 1. Lekker bezig man! Ga zo door en het zal je zeker lukken! :)

Gr. Pin

Reageer