Vraag

thuissituatie van vrienden moeten verzwijgen

  • 17 July 2023
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Badge

Hoi allemaal 

 

Ik zit al een langere tijd (5maand) met het zelfde probleem, het gaat eigenlijk om mijn beste vriend. Ik ga al een lange tijd met hem om maar sind een paar maanden krijg ik allemaal verhalen van hem dat het thuis heel slecht gaat, van woorden tot daden. Het zit zo: hij is een jongen met autisme waar zijn ouders geen acceptatie aan willen geven. Waardoor er elke dag conflicten zijn. De ene week slaat zijn papa hem, gooit dingen naar zijn hoofd en de andere week wordt hij mentaal uitgebuit door zijn mama (ouder zijn gescheiden). Hij doet heel veel aan zelfbeschadigingen.

En ik weet niet wat te doen. Ik zit zelf met grote problemen thuis. Maar mag niemand anders aanspreken om hem de hulp te geven die hij nodig heeft. Maar aan al zijn verhalen ben ik onderuit aant gaan, ik heb trauma's met bepaalde gedachten die hij doet triggeren met zijn verhalen. Ik heb echt hulp nodig. Is er iemand die mij kan helpen?

 

 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je eens kijken bij ; "sameninmijnschoenen.nl”, , dat is een website over zelfbeschadiging waar je ook welkom bent als je iemand kent die dat doet. Je kunt daar ook naar een forum en bellen.

Hoog tijd om er niet alleen mee te blijven zitten.

Reageer