thuissituatie

  • 3 June 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Badge +1

hoi!

Ik ben een meisje van 14. Ik voel me al een tijdje heel erg naar. Op school en thuis. Ik heb dus een tijdslimiet en wil daar graag vanaf. Al mijn vriendinnen hebben dat niet. Dus als ik mijn tijd al heb gebruikt de hele dag kan ik niet in de avond even chatten met een vriendin. Dat vind ik erg vervelend. Ik mag dan ook maar 3 uur. Ik wil zelf de verantwoordelijkheid. Ik ben al 14 jaar. Zelfs mijn hele klas heeft geen tijdslimiet. Een pinpas? nee die heb ik niet. Mijn moeder vind dat ik daar niet mee om kan gaan.. Maar ik moet zelf voor mn geld kunnen zorgen en het is tenslotte mijn geld. 

Kan iemand mij advies geven? hoe ik hieruit kan komen en hoe ik weer blij kan zijn?

Op school voel ik me ook al alleen. Ik wil niet dat dat thuis ook zo gaat.. :/ Ik heb al zoveel gesprekken gehad met mijn moeder. Maar elke keer gaat het weer mis.

Als ik weg ben van huis. Dan stuurt ze lieve appjes enzo. Maar als ik thuis ben word ze een heks. 

help.


1 reactie

Heyy

 

Vervelend dat je je zo naar voelt thuis!

 

Je kan iedere dag, anoniem tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon als je dat prettig vind. Misschien lucht dat op en kunnen de mensen daar je helpen.

 

Het is niet fijn dat je moeder zo vervelend tegen je doet thuis en niet luistert als je wilt praten. Misschien is het een goed plan om met iemand anders te praten die je vertrouwd? Dit kan met je mentor, je huisarts, een docent, een ander familielid of een goede vriend/vriendin. Praten is namelijk wel de beste optie. Misschien kan een van deze personen je helpen en ondersteunen om een goed gesprek met je ouders te voeren zodat je je prettig voelt thuis en meer vrijheid kan krijgen want daar heb je recht op.

 

Ik denk namelijk dat je moeder heel veel om je geeft omdat ze vaak lieve berichtjes naar je stuurt. Waarschijnlijk vind je moeder het eng om je los te laten en/of wilt ze het gewoon niet. Het kan dus prettig zijn om ondersteuning te krijgen van iemand die jij vertrouwd om te kijken ofje meer vrijheid kan krijgen. Je zou als je niet durft te praten ook altijd een brief kunnen schrijven en daar je verhaal op kwijt kunnen en die aan iemand geven die je vertrouwd.

 

Om blij te worden kan je ook altijd leuke dingetjes doen. Een blokje wandelen door de natuur, een muziekje luisteren, een leuk boek lezen.. Iets wat jij leuk vind als hobby!

 

Als je meer vragen hebt of meer kwijt wilt mag dat natuurlijk altijd op het forum!

Groetjes van mij.

Reageer