Vraag

thuissituatie

  • 9 February 2021
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hey allemaal, 

 

Ik ben een meisje van 14 en ik voel me niet meer veilig thuis. Het is niet perse dat ik gevaar loop, maar het gaat gewoon niet goed..  Ik heb altijd al een rare band met mn moeder gehad. Het ene moment is ze superlief en dan doet ze alles voor me. En het andere moment slaat ze ineens om, en word ze ineens heel boos en agressief. meestal is dat dan omdat er iets aan de hand is met haarzelf, maar ik heb het gevoel dat ze mij dan gebruikt om op af te reageren. dat voelt voor mij gewoon heel oneerlijk, omdat ik op dat moment niks verkeerd heb gedaan. vroeger mishandelde mijn moeder me soms, toen ik jonger was, maar de jaren daarna is dat steeds minder geworden en ging het eigenlijk wel goed tussen ons. De laatste tijd gaat het weer slecht tussen mij en mijn moeder. Ze mishandeld me niet fysiek, maar op sommige momenten als ze opeens omslaat, voelt het voor mij alsof ik mentaal mishandeld word. ze zegt dan zulke erge dingen tegen me en dat is voor haar misschien wel een goede manier om haar woede kwijt te kunnen. maar voor mij doet het zoveel pijn. ze maakt mij mentaal gewoon helemaal kapot soms, en de laatste tijd is er een spanning tussen ons ofzo, Ik weet niet echt hoe ik het uitleg, maar ik begin gewoon steeds meer weg te willen uit deze thuissituatie. Waarschijnlijk gaat dat niet zo makkelijk, want dat gebeurd volgens mij alleen als je een hele heftige thuissituatie hebt. Maar ik voel me gewoon niet meer veilig thuis, heeft iemand tips of kan iemand me helpen? Dat zou heel veel betekenen voor me. Dankjulliewel alvast. 

En voor iedereen die dit leest wil ik even zeggen: niet opgeven het komt goed! :)

 

Liefs mij 


2 reacties

Badge

Hey @ik.wil.weg.uit.huis,

Wat verschrikkelijk dat er jou ten onrechte, mentaal, kwaad word aangedaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij dit niet meer aankan en het liefst uit huis gaat. 
Ik kan je alvast een ding verklappen: Everything is going to be Ok! :) 

Je vertelt o.a. dat je het niet meer volhoudt in die thuissituatie; bespreek het met je docent! 
Ik denk dat je docent(en) je daarmee zullen helpen, aangezien ‘vervelende thuissituatie’ tijdens de lockdown iets is waar ze zorgen om maken. 
En geloof me, wanneer je positief blijft in een negatieve situatie.. Win je :)

Misschien kan je aangeven bij je moeder dat het je pijn doet en dat het z’n hoogtepunt heeft bereikt; uit huis willen dus. 
Maar dat kan misschien nog spannend zijn (snap ik helemaal), dus ik zou het gewoon als eerste tegen een persoon vertellen die je vertrouwt, denk bijvoorbeeld aan je vrienden of docent(en). Wellicht zorgt het voor opluchting, en (in het beste geval) voor een oplossing :D

Je kan ook met De Kindertelefoon chatten, heb je twijfels? Gewoon doen!

En het is heel goed dat je in de laatste zin zegt: “Niet opgeven het komt goed!” Dat laat zien dat je het toch positief hebt ingesteld :)

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, en ik hoop dat het goed komt. Geloof in jezelf!

Veel succes!🙂

 

Groet,

 

ZynqIce

 

Badge

Hey 

 

Ik ik ken dit gevoel erg goed alleen heb ik dit in mijn pleeggezin. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6: Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Veel sterkte en houd vol!

Groetjes 

Reageer