Vraag

thuissituatie

  • 22 March 2020
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

 

Ik ben een meisje van 19 jaar. Thuis loopt het niet zo goed, integendeel. Het gaat al jaren slecht tussen mij en mijn ouders. Ik krijg geen geld, moet voor mezelf zorgen, altijd ruzie. Dit maakt het emotioneel zwaar voor mij. Crisishulp heb ik aangeboden gekregen, het heeft niet geholpen. Het liefste zou ik gewoon thuis weg willen, begeleid wonen misschien? Maar hoe gaat het financieel? Geen idee… Ik heb wat informatie gevraagd. Nu door het coronavirus zie ik nauwelijks mensen, ik ben engist kind, ik wil eigenlijk praten met een leerkracht van mij … Maar ik durf niet zo goed… Ik heb zijn telefoonnummer dus whatsapp is een mogelijkheid. Wat denken jullie? Ik voel me echt niet goed……..


2 reacties

Even nog vergeten melden: mijn ouders vinden het niet erg, moest ik het huis verlaten. Ze hebben harde woorden tegen me gezegt. Ze hebben ook dingen gedaan, die zeker niet kunnen.

Hoi,

ik zou als ik jou was wel gaan praten met je leerkracht, als je dat fijn vind. Ik bedoel, wat is het ergste dat kan gebeuren als je dat doet? Je hebt er alleen maar voordeel aan! En het is denk ik wel fijn als er iemand met je meedenkt.

wat het begeleid wonen betreft: ze zullen vast wel vaker in aanmerking komen met jongeren die zelf geen geld hebben, dus daar hebben ze vast wel een oplossing voor. En volgensmij kun je, aangezien je 18+ ook een uitkering aanvragen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt..

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjess,

I-N

Reageer