Thuissituatie

  • 30 November 2019
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Hoi ik ben …. ik ben 13 en ik ben net 1 jaar geleden verhuist en heb een baantje waar ik 6 euro per uur krijg ik wil wat vertellen over mijn thuissituatie op t moment op dit moment ben ik aan het huilen en wil ik uit huis geplaatst worden ik heb een stiefvader en een moeder waar ik altijd ruzie mee heb en ben het echt zat omdat het mijn eigen schuld is omdat ik al mijn geld wat ik verdien opmaak een daarom lieg krijg ik nog meer straf mijn telefoon is afgepakt mijn ps4 ook en dit jaar mag ik ook geen oud en nieuw vieren en ik voel me thuis niet meer gelukkig mijn ouders zetten ook veel druk op mijn school en kan het niet meer aan.


2 reacties

Hoi

 

Wat jammer dat het er thuis zo onprettig aan toe gaat. Niet fijn dat er zoveel druk op je schouders gelegd wordt, en dat je daarnaast wordt weerhouden van bepaalde activiteiten en spullen.

 

Zou je je moeder en stiefvader kunnen vragen om een grondig gesprek? Voor dit gesprek zouden jullie op voorhand een moment af kunnen spreken, zodat er voldoende tijd voor uitgetrokken wordt. In dat gesprek zou je kunnen aangeven hoe je je voelt bij de huidige thuissituatie, en of daar eventueel wat aan gedaan zou kunnen worden. 

 

Als een gesprek je lastig lijkt, zou je kunnen kiezen voor een brief of berichtje. Zo’n bericht kan je opstellen zoals je in dit topic deed. Een brief zouden je moeder en stiefvader opnieuw en opnieuw kunnen lezen, totdat ze zich een beeld kunnen vormen van wat er in je omgaat. Zou je dat graag een kans geven?

 

Op momenten dat je het moeilijk hebt, zou je thuis kunnen vragen of je even naar een vriend(in) toe mag. Een nachtje logeren of een opbeurende namiddag zou je vast goed doen. Is er een kennis of familielid waar je bij momenten bij terecht zou kunnen? 

 

Groetjes

Kenshin

Hoi ik ben …. ik ben 13 en ik ben net 1 jaar geleden verhuist en heb een baantje waar ik 6 euro per uur krijg ik wil wat vertellen over mijn thuissituatie op t moment op dit moment ben ik aan het huilen en wil ik uit huis geplaatst worden ik heb een stiefvader en een moeder waar ik altijd ruzie mee heb en ben het echt zat omdat het mijn eigen schuld is omdat ik al mijn geld wat ik verdien opmaak een daarom lieg krijg ik nog meer straf mijn telefoon is afgepakt mijn ps4 ook en dit jaar mag ik ook geen oud en nieuw vieren en ik voel me thuis niet meer gelukkig mijn ouders zetten ook veel druk op mijn school en kan het niet meer aan.

Zelfrespect, als je moeder en stiefvader zo achterlijk doen gwn erover praten en je zoiets niet accepteert👍

Reageer