Vraag

thuisituatie maakt depri en zijn de regels thuis normaal?

  • 5 December 2022
  • 9 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi 

ik heb ff een vraagje: zijn deze regels thuis normaal, ik heb super veel ruzie thuis namelijk. (15 jaar) 

ik mag heel weinig op mijn telefoon als ik thuis ben. maar raak ik hem aan worden mijn ouders al boos.

ik moet om 9 uur naar bed.

ik mag bijna nooit gamen .

ik word nooit ergens gebracht alleen heeeeeel soms .

ik moet elk dag aan school werken ook al heb ik geen toetsen of huiswerk.

is dit normaal ik ben namelijk best depressief door mijn thuissituatie. er is nog meer namelijk maar dat durf ik niet te zeggen .

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 16: 

Houd de tekst van je bericht leesbaar.

Gebruik spaties en punten en let op je spelling.

Anne

De Kindertelefoon.

 

 


9 reacties

Hoi. Dat is vrij streng inderdaad. Misschien kun je het eens met je mentor bespreken? En je kunt ook bellen of chatten met de kindertelefoon. Staat bovenaan deze pagina dat nummer.  Ze hebben vast goeie tips voor je! Succes !

Sjammetje xxxx

Reputatie 2
Badge

ben vandaag weer mishandeld werd tegen de muur aangedrukt en geknepen en mijn oeder heeft me toen gefilmt

 

Bel de kindertelefoon! Want dit mag niet wat ze doen. Je verdient hulp lieverd! 😘

Sjammetje xxxx

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @vistickgooidiekick ,

 

wat naar om te horen wat er bij jou thuis gebeurd is. Dat is inderdaad mishandeling. 

Je bent altijd welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen ( 0800-0432 ) of te chatten ( www.kindertelefoon.nl ) , gratis en anoniem, om samen met de medewerker te bespreken wat je kan doen.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 2
Badge

@Marieke ik heb het erover gehad met mijn mentor en moeder ze heeft de video verwijderd en ik hoop dat het verbeterd nu tussen miin moeder en mij 

@Sjammetje ook jij bedankt voor je hulp heeft me geholpen :)

@vistickgooidiekick  😘😍 alle liefs 4 u!

hoi @vistickgooidiekick . wat erg om dit te horen!! Owh ik vind dat niet echt normaal hoor! Maar dat van leren erken ik wel. Ik moet namelijk ook vaak leren ook al heb ik geen toets, dat ik erg vervelend.

Dus je bent 15 jaar? Hebben je ouders een reden waarom je om 9 uur naar bed moet? Is het omdat je vaak erg moe bent of??

Ook zei je dat je mishandeld werd. Dat is echt niet oke!!

Ik vind het wel allemaal erg streng. Hebben je ouders daar een reden voor? Hoe dan ook, bespreek het met ze. Als je dat liever niet wilt, praat dan met je docent/mentor, iemand die je vertrouwd of vrienden. Je had ook verteld dat je het niet durft te zeggen. daarom is het goed om je voor te bereiden als je er met iemand over wilt praten. en als je met je mentor wilt praten, en als je dat spannend vind kun je altijd vragen of een vriend(in) mee wilt gaan!

 Misschien kun je ook voor wat afleiding zorgen, ga een keer wandelen, naar de stad etc!! Of ga op een sport. Als je dat te duur vind, dan kun je misschien meedoen met gratis sportactiviteiten (dat is in mijn stad, misschien ook in jouwe). Hopelijk voel je je daarna wat beter.

Nu zie ik dat dit allemaal 17 dagen terug is, hoe gaat het nu eigenlijk met je?

Bel of chat met de kindertelefoon. Hun kunnen jouw het best helpen denk ik! Ik hoop dat alles goed komt!

Jij kunt dit!!

 

liefs, emma <3

Reputatie 2
Badge

gaat prima geen ruzie meer alleen mag best weinig op mn zel enzz @emmaa 

 

Reputatie 2
Badge

streng is denk ik gwn hoe mn moeder nu is want ik zie vrienden en mn vriendin die alles mogen en ik nooit @emmaa 

 

Reageer