Thuis

  • 2 June 2023
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, 

het gaat deze tijd niet echt heel erg goed met mij.. ik ben een meisje van 13 jaar. ik woon thuis samen met mij zus en moeder. mijn zus had eerst een vriend en ze was voornamelijk daar. maar dat ging uit en toen kwam ze thuis wonen weer, voordat ze thuis kwam wonen. was de band tussen me moeder en ik perfect! maar ze kwam weer thuis wonen en ging het allemaal weer slecht, ik begin me te irriteren aan alles wat ze doet, ik begin vel te reageren op haar maar ook op andere en ik heb gewoon nergens zin meer in.

 

maar dit heeft een oorzaak. ik vertel het even snel ik heb ooit ( op een manier ) sorry moeten zeggen tegen paar meisjes. ( en geslagen en geschopt geweest ), dit was 1 ding maar ik heb niet meer ook een hele goede band met mijn vader want dat is weggegaan door een paar redenen maar dat maakt niet uit. me moeder had het aan hem verteld van wat er was gebeurd dus met dat sorry en hij heeft gezegd dat ik bij hem kon wonen, maar ik wil dat niet. voor de rest wat mij wel pijn doet is dat hij nooit heeft gevraagd hoe gaat het met je. daardoor is een van de dingen, ik zit ook gewoon niet lekker in me vel en ik heb dat ook best wel vaak aangegeven bij haar maar het blijkt haar gwn niet te boeien ofzo.. 

 

ik ben paar dagen geleden ook in de nacht HEEL even naar buiten geweest doordat een vriendin van mij een telefoon had gegeven die ik mocht lenen maar er stonden nog dingen op, nou en een vriendin van mij en haar die moest om 4 uur bij dr werk zijn dus zij zegt zet je wekker om kwart voor 4 en dan kom ik hem halen en aan diegene geven van wie ik hem heb en daarna weer terug brengen. nou en ik liep alleen maar naar het einde van me straat en weer terug, en ik heb dat ook gezegd tegen me moeder en nu is ze heel boos. ik mag een maand niet meer naar buiten. maar dat gaat echt niet lukken want als ik een maand binnen blijf maak ik mezelf gek en hou ik het niet meer lang vol het leven.

 

iemand alsjeblieft tips? praten werkt niet met haar. alsjeblieft iemand help.


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @anoniem0999,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Cynthia | De Kindertelefoon

 

Reputatie 4
Badge +3

hey,

echt een lastige situatie. Ik zou niet zo goed weten wat je zou kunnen doen. Maar ik heb wel een paar ideeën die misschien kunnen helpen! oké hier komt t:

  • vertellen tegen je moeder dat je echt gek wordt een maand binnen
  • hulp zoeken bij mensen die je kan vertrouwen(school, kindertelefoon, andere hulpdiensten etc.)
  • het leven leuk houden. Daarmee bedoel ik jezelf verwennen met iets kopen of wat leuks doen met vrienden of wandelen met muziek of tekenen. Mss je hobby doen/ontdekken etc. (als je niks weet gwn google gebruiken en dan opzoeken rustgevende/leuke dingen om te doen zo iets)
  • je zei dat praten niet werkt maar mss tegen je moeder zeggen dat het nu anders is jullie relatie en vertellen hoe je je voelt en waarom

verder weet ik niks sorry! ik hoop dat je hiermee iets kan en anders plaats je gewoon nog een vraag op het forum of app je de kindertelefoon. sterkte met de situatie stay strong <3

 

groetjes, 

Anoniempie145

Reageer