Skip to main content

Hey, de laatste tijd zie ik veel vragen over therians en de acceptatie daarom. Ik vind  het moeilijk om een mening hierover te vormen, aangezien er bijna nul (goede) onderzoek naar is gedaan. Zijn pubers meegesleept met wat ze op internet hebben gezien of is dit de kern van hun identiteit? 

 

Ikzelf vind het moeilijk aangezien aan de ene kant ik acceptatie heel belangrijk vind en dat mensen in hun persoonlijke vrijheid gelaten moeten worden. Ik denk zelf dat veel mensen op die manier het gelukkigst kunnen worden.
Maar aan de andere kant zijn dieren en mensen totaal verschillend, de meeste dieren denken niet veel en hebben geen zelfbewustzijn. Ook is het idee dat kinderen op school zich gaan gedragen als een dier  een beetje raar, maar misschien moet ik gewoon aan dat idee wennen? Ik wat ik heb gelezen staat wel dat therians weten dat ze een mens zijn, maar zich dus een dier voelen. Over het algemeen gedragen ze zich dan ook dan een mens. Maar is dat omdat ze niet worden geaccepteerd of omdat ze denken dat het niet realistisch is om een dier te zijn?   
 

maar wat denken jullie? 

Ik heb de topic nu onder gevoelens gezet, maar ik had het liever in een subforum gezet als ‘identiteit’. Ik dacht erover om em op “gender’’ te zetten, maar ik denk niet dat dat de juiste benaming is voor therians? Verbeter me als dat fout is.

Hoi @wild forest ik ben een therian, ik snap je vragen opzich wel maar een therian haalt zijn identiteit niet van het internet, hoewel het wel vaak zo word ontdekt.  Een therian zijn betekend dat je spiritueel of psychisch een dier bent, dus altijd mentaal. (Sommige therians hebben een vorig leven gehad) Mensen denken vaak dat het onmogelijk is om een dier te zijn in een mensen lichaam maar het kan echt. 

 

Groetjes smokey


Hey @smokey ik denk echt niet dat het een internetrage is hoor🙃 ik probeerde meer de twee uiterste van de discussie naast elkaar te zetten. 

aangezien ik dit soort onderwerpen leuk vind en niemand reageert ga ik er maar over doorpraten😂

ikzelf vind de discussie vooral heel interessant vanwege de transgenderdiscussie (ookal is het totaal anders) daar is een van de argumenten van transfoben; ‘wat komt er als volgende, mensen gaan zich identificeren als dieren?’ Dit is dus uitgekomen, wat ik gewoon interessant vind.

Ook is het perspectief van een therian (denk ik teminste) totaal anders dan die van mij, waardoor het moeilijker te begrijpen is. Ik denk bijvoorbeeld totaal anders over hoe dieren in elkaar zitten en over reïncarnatie (als ik ervan uitga dat andere therians ook in vorige levens geloven?) überhaupt is het idee een dier te willen zijn natuurlijk in deze tijd al een vreemd concept.

 

na wat research gedaan te hebben denk ik dat therians wel echt zijn, maar dat er veel misinformatie over is vanwege het gebrek aan onderzoek. Hier hebben ook therians last van, omdat er misschien niet goed wordt verteld hoe je moet omgaan met je identiteit.

 

als mensen hier anders over denken of hetzelfde kan je dat natuurlijk delen :)


Reageer