Hey, de laatste tijd zie ik veel vragen over therians en de acceptatie daarom. Ik vind het moeilijk om een mening hierover te vormen, aangezien er bijna nul (goede) onderzoek naar is gedaan. Zijn pubers meegesleept met wat ze op internet hebben gezien of is dit de kern van hun identiteit?
Ikzelf vind het moeilijk aangezien aan de ene kant ik acceptatie heel belangrijk vind en dat mensen in hun persoonlijke vrijheid gelaten moeten worden. Ik denk zelf dat veel mensen op die manier het gelukkigst kunnen worden.
Maar aan de andere kant zijn dieren en mensen totaal verschillend, de meeste dieren denken niet veel en hebben geen zelfbewustzijn. Ook is het idee dat kinderen op school zich gaan gedragen als een dier een beetje raar, maar misschien moet ik gewoon aan dat idee wennen? Ik wat ik heb gelezen staat wel dat therians weten dat ze een mens zijn, maar zich dus een dier voelen. Over het algemeen gedragen ze zich dan ook dan een mens. Maar is dat omdat ze niet worden geaccepteerd of omdat ze denken dat het niet realistisch is om een dier te zijn?
maar wat denken jullie?
Ik heb de topic nu onder gevoelens gezet, maar ik had het liever in een subforum gezet als ‘identiteit’. Ik dacht erover om em op “gender’’ te zetten, maar ik denk niet dat dat de juiste benaming is voor therians? Verbeter me als dat fout is.