Vraag

Therapie starten

  • 3 July 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Hallo, ik ben 16 jaar oud en heb vaak ontzettend veel stress, en daarom ook depressie met als gevolg suicidale gedachten. Ik wil graag weten hoe ik een goede therapeut kan vinden. 
Ik wil  geen groepssessies of andere activiteiten met meer personen, maar gewoon een gesprek of andere soort therapie met een privé les. 

Alvast bedankt!

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v. Forumregel 6: plaats op het forum geen persoonsgegevens.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

met je huisarts bespreken denk ik

Reputatie 4
Badge +3

hi

ik zit ongeveer in een dezelfde situatie als jij, heb ook suïcidale gedachtes en depressie. Ik zou als ik jou was  je aanmelden voor dimence, is alleen wel een lange wachtlijst van een paar maanden, maar dat heb je bij alles jammer genoeg.

Maar ik kan wel proberen om wat tips te geven zodat je nu al misschien een beetje weet wat je kunt doen of wat helpt. 

 Eigenlijk begint een behandeling van een depressie met dingen doen.  probeer om elke dag naar buiten te gaan en te wandelen. Het is wetenschappelijk bewezen dat beweging helpt bij depressie. Het leidt je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluks stofje aan.

wat mij altijd helpt is om een motivational speech te luisteren, die kun je gewoon op youtube opzoeken. 

wat je ook nog kunt doen is de depressielijn bellen, dat zijn allemaal ervaringsdeskundigen en die kunnen je daarom goed helpen en steun bieden. nummer weet ik niet uit mijn hoofd maar kun je online opzoeken.

of bellen/chatten met 113

en ik ga binnenkort als het goed is beginnen met kickboksen, dat kan jij misschien ook doen, dat helpt misschien ook tegen de stress omdat je dan gewoon alles  er uit kan slaan. je kan dan vragen of je 1 op 1 les kan krijgen (krijg ik ook), dan hoef je ook niet in een groep.

hopelijk heb je hier wat aan:)

EEM37

 

Reageer