Skip to main content

Hi,

Ik ben Andrea en ik ben 17jo. Ik heb echt een sh*t 6 jaar achter de rug en met de corona erbij denk ik echt dat ik mijn val punt heb behaald. De laatste paar maanden is alles steeds slechter aan het worden en ik heb het gevoel alsof ik nergens meer van kan genieten. Hierdoor denk ik dat ik naar een psycholoog moet. Mijn ouders steunen mij erin maar sinds een paar dagen nadat ik het had verteld lijkt het alsof ze het vergeten zijn. Inmiddels heb ik zelf wel een gekwalificeerde psycholoog gevonden waarvan ik denk dat ze me zou kunnen helpen. Alles wat ik nu nog moet doen is de telefoon oppakken en  ze bellen. 

Mijn probleem is dat elke keer dat ik het van plan ben het te doen er de gedachten door mij heen gaan:

"Het is niet zo erg" . Je stelt je gewoon aan".  "Iedereen zal  ongerust zijn."  

Ik weet dat dit niet zo door kan gaan en dat ik contact op moet nemen maar ik kan me er nooit toe zetten.  Kan iemand mij hier een tip voor geven.

Alvast bedankt

Heyy,

 

Misschien helpt het om een lijstje te maken met de voor en tegens van therapie. Wat is nu het ergste wat er kan gebeuren?

Als je erover uit bent dat je wél in therapie wilt, zou je van tevoren een moment kunnen kiezen waarop je wilt gaan bellen. Op deze manier bereid je jezelf voor op wat je gaat doen.

Maar wie weet ben je heel anders dan ik en kun je beter, bij de eerste en beste overtuiging dat je écht therapie nodig hebt, meteen bellen.

 

I'll be there for you! 


Het helpt denk ik ook heel erg om mensen om je heen te hebben. Nu met corona is dat lastig maar contact blijven hebben met vrienden is heel belangrijk. Dat merk ik tenminste aan mezelf. Wanneer ik positieve mensen om me heen heb die met mij willen praten voel ik me op mijn best.  Verder is een therapeut helemaal niet raar of erg. Het kan geen kwaad.


Reageer