Vraag

Therapie of niet

  • 3 June 2019
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag had ik een gesprek met mijn moeder, ze zei dat ik misschien moest nadenken om te praten over mijn sociale problemen met een therapeut of een maatschappelijk werker. Ik denk hier al 2 jaar over na maar ik kan mezelf niet openen naar een ander toe en ik kan niemand vertrouwen.
Help wat moet ik doen?

1 reactie

hey live_meisje

mij lijkt het wel handig om met iemand over je probleem te praten. je vind het lastig om je zelf open te stellen naar een ander. een therapeut heeft dat natuurlijk vaker dus die zal geduldig zijn en je de tijd geven en je steeds meer dingen laten vertellen...

je zegt dat je niemand kan vertrouwen. vertrouwen in mensen is ook lastig maar therapeuten hebben zwijgplicht (van af je 16de) ze mogen alleen dingen zeggen tegen je ouders met jou toestemming. behalve als je een gevaar voor je zelf of voor iemand anders bent. (zo ver ik het weet)

ik denk dat het moet proberen. als je er uit eindelijk achter komt dat het niet werkt dan werkt het niet. maar niet geschoten is altijd mis (zo gaat dat spreekwoord toch?). probeer het een kans te geven. ik vond het vroeger ook niet fijn om te praten. maar het helpt mij echt heel erg!

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes
bella

Reageer