Skip to main content
Vraag

therapie maar wil niet dat ouders er achter komen

• March 18, 2026
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Hee,

ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed in mijn vel zit enzo, en ik zou best graag in therapie ofzo willen of in iedergeval met iemand erover praten, maar ik wil absoluut niet dat mijn ouders er achter komen. Hebben jullie misschien tips?

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 18, 2026

Hey ​@Anoniemertje ,

Je kunt naar de huisarts gaan, vanaf 16 mogen ze het dan niet aan je ouders delen als je dat niet wilt🙂 Of mss kun je er ook met vrienden, een docent over praten?  Als je wil kun je het natuurlijk ook hier kwijt❤

Liefs en sterkte.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 19, 2026

Heee, misschien kan je het aan iemand als een docent, vriend of vriendin ofzo zeggen. 

Het enige waarbij je moet oppassen met het een docent vertellen is dat ze je ouders kunnen informeren. Het ligt eraan waar het over gaat, stel je doet jezelf pijn, bent seksueel misbruikt, of doet drugs (voorbeelden), dan is een docent verplicht je ouders te informeren, maar stel je zit gewoon niet zo lekker in je vel door bijvoorbeeld gedoe met vriendinnen, familieproblemen ofzoiets en je vertelt je docent dat je niet wilt dag je ouders het weten, zeggen ze het waarschijnlijk niet. Maar, wees hierdoor niet bang dingen tegen je docent te zeggen! Maar ik heb hetzelfde gehad dat ik wilde praten met iemand maar dat ik niet wilde dat mijn ouders het wisten, en ik dacht: "weet je wat, ik vertel het tegen mijn docent!", maar toen moesten ze dus mijn ouders informeren en dat was niet zo'n prettje... En je wil absoluut niet dat je ouders het weten, dus ik dacht ik waarschuw je even!! 

Heel veel succes, en weet I love youuu❤️❤️❤️❤️🍀🍀