Vraag

therapie

  • 30 July 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Ik ben 14 en heb het vaak moeilijk met het omgaan van mijn gevoelens(klinkt echt heel stom ik) ik heb sinds mijn 11de al last van  sombere gedachten en heb aan zelfbeschadiging gedaan. Ik heb vroeger wel eens familie therapie gehad omdat mijn broer en mijn vader beide autisme hebben. Ik vond dat toen al fijn. Er is iets gebeurt(vertel ik liever niet) wat ik maar niet kan loslaten. Ik wil graag aan me moeder vragen of ik naar therapie kan maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Ik.weet.het.nietmeer,

Het is echt niet raar of stom dat je moeilijk met je gevoelens om kan gaan hoor! Daar hebben best veel kinderen last van. Daarvoor hoef je je echt niet te schamen.

Goed dat je zelf al naar therapie wilt! Ik denk dat als je het aan je moeder wilt vragen dat het best met uitleg waarom (als je dat zelf wilt) kan doen, en erbij zeggen dat je je dus niet fijn voelt. Dat begrijpt ze vast wel.

Ik hoop dat je je snel weer fijner voelt!

Groetjes iemand.

Badge

Als eerste. Omgaan met je gevoelens is niet stom. Ik heb zelf therapie gehad en dat hielp wel. Ik heb zelf ADD. Mijn emoties kunnen dus erg snel wisselen. 

 

Mijn tip is im het er met mensen over te hebben die je vertrouwt. Als school weer begint kan je daar ook altijd en vertrouwenspersoon inschakelen.

Reageer