~ The What Makes You Happy List ~

  • 24 December 2014
  • 31 reacties
  • 890 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Iedereen heeft ups en downs. Soms heb je helaas wat teveel downs.
Die periodes heb je soms! Alleen kan dat enorme gevolgen hebben.
Zoals snijden, zelfmoord gedachten en nog meer dingen die je jezelf aan gaat doen.
Maar, het enige wat je eigenlijk wil in zo'n down, is dat het beter word. 
Dat je van down naar up gaat. Maar je ziet er geen mogenlijkheid toe.

Hier is een trucje. Dit lost niet al je problemen ineens op, maar het helpt je wel om je beter te voelen. En het is onschadelijk!

Iedereen heeft dingen die hem of haar blij maakt. 
Of dat nou iets is om te doen, iets is om te eten of een persoon.
Iedereen heeft wat.
Op een moment dat je het niet meer ziet zitten,
Dat je gek word van jezelf,
Dat die up NU moet komen, of anders..
Moet je dit doen.

Maak een lijstje met dingen die jou blij maken/ontspannen.
Het mag alles zijn, maar geen drugs, alcohol of sigaretten.
Zet 'm neer in de reacties en ergens anders waar je 'm makkelijk terug kan vinden:
Papier, telefoon, computer.
En doe een van die dingen, of meerdere!
Bewaar dit lijstje wel, voor het geval je weer terugvalt of er weet allemaal ***dingen in je leven zijn.
Waarschijnlijk ben je blijer als je leuke dingen hebt gedaan.

Een stukje van mijn lijstje:
• Youtube kijken
• Dansen
• Zingen
• Appen
• Snoep
• Chocolade
• Popcorn
• Cupcakes, brownies..
• Bakken
• Skaten
• Geknuffeld worden
• Facetimen met vrienden

En ik kan nog veeeel meer verzinnen!
Laat jou lijstje achter! Ik ben heel benieuwd!
Succes, en vergeet niet: take a negative and develep it into a beautiful picture~

31 reacties

Hey,
Wpuw! Geweldig idee dit!
super leuk lijstje hebt je!

- vrijwilligerswerk doen (doe ik nu sinds ik 9 ben en t zorgt altijd voor een up)
- hardlopen over t strand
- m'n haar een idiote kleur verven (de reactie van m'n broertje zorgt voor een up!!!)
- meezingen met hardrock en helemaal los gaan
- proberen m'n ouders gek te maken (en alle andere mensen die ik ken)

xx
Hey Pheebz!!
Ik ging stuk om je lijst! Hahahaha!
Heel goed dat je vrijwillegerswerk doet! Mooi om te zien dat er zulke mensen zijn :)
Heel erg bedankt voor je reactie~

Hugs, C.
Leuk idee! Je hebt echt gelijk over dat iedereen ups and downs heeft. Helaas zit ik zelf ook een beetje in een down. Maar ik kom er weer boven op.
Deel van mijn lijstje:
- Youtube kijken
- Muziek luisteren en nergens aan hoeven/willen denken
- Tekenen
- Extra lang in bed blijven liggen omdat ik vakantie heb
- Een warm vuur
- Lekker eten

Liefsx
Hey <3

Ik zat chronisch in een down voor 3 jaar. Je komt er bovenop. Als je het echt wilt. En doe in de tussentijd een paar dingen van je lijstje :D
Ps: welke YouTube channels? Haha xx, C.
Hey,
Echt van alles raak altijd verdwaald :p
Vandaag bedacht ik me dat ik toch wel erg vrolijk wordt van een goede film en eten met familie!
Waha ok goed om te weten~
xx
- afspreken met goede vriendinnen die ik niet vaak zie.
- kaartjes krijgen.
- een lief berichtje krijgen van iemand.
- knuffels knuffelen.
- mensen knuffelen.
- fijne dromen hebben en gelukkig wakker worden (dat gebeurt niet heel vaak helaas)
- een warme, zachte deken.
- een nieuw route proberen (ik ben dol op verdwalen!)
- zo snel mogelijk twee liter thee drinken (eindigt gegarandeerd in een lachbui)
- zo veel mogelijk nieuwe outfits proberen
Ahw, wat een mooi lijstje nan.
Jammer dat je niet vaak gelukkig wakker word!
Weet je waar dat aan ligt? Kun je er wat aan doen?

Whahah ik lach altijd heel hard om jouw lijstjes Pheeb.
Je bent echt gestoord, wat houd ik daar van zeg! 😉
-chocolade
-one direction
-film kijken
-demi lovato
-knuffelen
-tekenen
-en dieren 🙂

- zo snel mogelijk twee liter thee drinken (eindigt gegarandeerd in een lachbui)


Deze tip moet je niet meer dan een keer op een dag doen en ook niet iedere dag, want veel drinken op een dag of veel drinken op een aantal dagen achter elkaar kan leiden tot een watervergiftiging en dat is een ernstige vergiftiging waar je dood aan kan gaan.

Marieke M

- zo snel mogelijk twee liter thee drinken (eindigt gegarandeerd in een lachbui)


Deze tip moet je niet meer dan een keer op een dag doen en ook niet iedere dag, want veel drinken op een dag of veel drinken op een aantal dagen achter elkaar kan leiden tot een watervergiftiging en dat is een ernstige vergiftiging waar je dood aan kan gaan.

Marieke M


o sorry! Dat wist ik niet....Bedankt!mik doe t heel vaak eigenlijk, maar ik wist neit dat t gevaarlijk kon zijn. Anders had ik t echt nooit geplaatst! Heel erg sorry!
Kun jij toch niks aan doen Pheeb?
Als je je maar niks in je hoofd haalt nu..
Dan is alles goed.
Dat kan gebeuren, Pheebe. Dat wist je niet, maar nu hebben we allemaal weer wat geleerd! 

- Actief de top 2000 volgen. 🙂
Heey,
echt leuk idee :D
een paar dingen van mijn lijstje:
- Muziek luisteren (dan hoor ik mn gedachten niet meer)
- Op YouTube wat rondkijken, nieuwe songs vinden enzo
- Heel lang uitslapen :rolleyes:
- Lezen, dan vergeet ik ff alles om me heen (behalve als het boek over mn problems gaat)
- Met mn knuffies knuffelen :o
- TV kijken of een film
- Appen met friends
- Paardrijden
- Voetballen (met mn nichtje ;))
Ow ja,
deze ook nog:
- Spelletjes doen :)
- Demi Lovato 😮 ~fan~ haha
Awesome lijstje 🙂
- Muziek luisteren
- Iets inkleuren
- Mijn haar föhnen
- Mezelf opmaken
- Wandelen
- Mezelf wijsmaken dat ik gelukkig ben
- Zingen
- Iets gezonds eten
- Douchen/een bad nemen
- Lachen naar mezelf in de spiegel
- Huissokken aandoen
- Vroeg opstaan
- `s Nachts lekker nadenken over leuke dingen
- Mensen met een ochtendhumeur blij maken met mijn blijheid
- Dit forum maakt me ook happy

Hmm, meer weet ik nu niet. En wat een superleuk topic! 🙂
Hey schat!

Jij hebt altijd van die leuke en goede ideeën!
Dit toverde echt een lach op m'n gezicht.

Ik kreeg echt super veel leuke reacties op dit forum. Is mijn brein toch nog wel ergens goed voor blijkt maar weer ;)
Ik had laatst een terugval op mijn depressie en raad eens wie haar lijstje vergeet.. -_-
Heel veel mensen geven masterlijk advies, zeggen super inspirerende dingen en kunnen super motiverend praten..
En als zij dan in een dip zitten, vergeten ze alles.
Snap je wat ik hier mee wil zeggen? Niet dat dit een geniaal topic is.
Ik ga mijn lijstje ergens opschrijven! Wat hebben jullie ermee gedaan?
Hee! :)

Ik snap helemaal wat je bedoelt! Het is zo moeilijk om aan `een oplossing` te denken als je het al zo druk hebt met dat rotgevoel. Voor mij is het dan altijd fijn als iemand me herinnert aan iets goeds. In mijn systeem staat wel iets van: praat erover, maar niets van: kom op, bedenk wat leuks om te doen. :p
Ook achteraf merk ik het heel erg bij mezelf. Van tevoren bedenk ik samen met iemand dingen die ik zou kunnen doen. Bv. een ontspanningsoefening. En als ik me dan rot voel is het vaak alleen tot aan: oh help, wat kan ik nu doen? Zonder dat er echt een oplossing komt. Achteraf is het: en heb je nog een ontspanningsoefening gedaan?
Nou, mijn antwoord daarop: uhm, nee, oeps. Haha ik denk daar dan gewoon niet aan!
Zulke lijstjes staan nu wel op vaste plekken (topics), dus ik kan ze al beter vinden dan eerst. Maar eerder belandden ze op een loze bladzijde in mijn dagboek. Misschien moet ik het lijstje eens ergens ophangen ofzo. Ik weet het niet, wat heb jij ermee gedaan? :)

Xxx!
Ik heb ga het opschrijven in een notitieboekje, een cadeautje aan mezelf. Ik ga 'm mee naar school nemen zodat ik iets nuttigs te doen heb in pauzes en stuff.
Ik krijg nog een prikbord in mijn kamer. Dan ga ik het daar ook ophangen.
Heel leuk! Super ideetjes!
Ik ga denk ik een langer lijstje voor mezelf maken. En dan print ik het uit een plak ik dat in een boekje. Vanaf 1 januari begin ik weer met een nieuw boekje. :)

En om het lijstje nog wat aan te vullen:
- Met de hond lopen
- Yoga doen voor de televisie
- Koken
- Ontspanningsoefening doen
- Bedenken dat ik op dit moment, in het nu, eigenlijk geen problemen heb
- Kijken of luisteren naar de regen
:)

Zet je de volledige lijst hier ook neer schat?
Haha dat weet ik niet hoor! 😉 Ik zal kijken of ik soms iets kan posten. Ben op dit moment inspiratieloos. Alhoewel, ik zit te chillen op de bank met een kopje thee en that makes me feel good! Ik denk trouwens dat het nooit echt een volledige lijst wordt. Er zijn altijd wel weer nieuwe dingetjes te bedenken.
Voor mensen die mischien op zoek zijn naar geluk of kleine dingen willen veranderen is er een leuk en inspirerend youtube kanaal van Sanny. Je kan haar vinden door te zoeken op sanny verhoeven of sannyzoektgeluk. Ik vind haar erg inspirerend en weet mij net even iets anders te denken! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
liefsx

Reageer