Skip to main content

Hallo leve allemaal die dit leest, dit is m'n eerste bericht en ik hoop dat ik mijn verhaal kwijt kan en misschien tips?

Ik ben 13. Toen ik 12 was had ik mezelf gesneden door een grote ruzie met m'n vriendin en toen stopte ik een paar maanden niet. Ik was op een punt van 2 maanden, viel toen 1 keer terug, toen nog 3 maanden en dan ben ik nu weer een soort van teruggevallen.

Ik weet niet wat ik moet, ik haat mezelf omdat ik naar mijn mentor ben gegaan over de feit dat ik bijv gewoon op de schoot zat van de vader van een vriendin en dat hij mijn buik aanraakte enzo maar ook ongepaste vragen. Mijn mentor had gezegd als ik hulp wou dat ik dan mijn moeder moest gaan.

Afgelopen woensdag was het gesprek. ik had iets te eten, en zij, mijn hulpverlener, en een andere gappie zaten er. Mijn mentor vertelde mijn moeder wat ik had gezegd en het leek ook alsof ze het zelf best moeilijk vond en dat snap ik ook dat ze het moeilijk kon hebben om zoiets heftigs te vertellen aan iemand.

Inmiddels is de politie erbij bertrokken en ik vind het ook wel zielig voor die man want hij is getrouwd en heeft 3 kinderen en mijn vriendin is jonger dan mij trouwens, maar mijn vriendin zat er ook altijd bij.

Vandaag bij de sinterklaas optocht was mijn vriendin de hele tijd naast me omdat ze een soort van mij wil claimen voelt het soms en haar vader keek de hele tijd naar haar maar ook mij en ik liep zo ver van hem af als het kon.

Ik ben heel erg gestrest dus en ik wil zo graag hulp en ik wil mezelf straffen dat ik dit schrijf en dat ik het gezegd heb en trouwens, mijn moeder had al gehoord van iemand anders dat hij zoiets had gedaan bij iemand anders en weet niet wie. Mijn moeder wou al dat ik ging uitkijken maar toen dat dus en dit is allemaal gebeurd in de tijd tussen 7-11 en ik kwam er dagenlijks en at vaak mee.

Ik haat mezelf zo erg, dat ik zo erg raar ben. iedereen noemt me emo omdat ik het liefst zwart draag en oversized omdat ik als ik daar was meestal alleen kleurvolle crop tops enzo droeg, want meerdere kinderen in mijn oude klas deden dat ( 10-11 jaar ). 

De enige ding dat mij tegen houd om mezelf dood te maken is nu mijn moeder, mijn vader is dood, voor mijn 2 beste vriendinnen, mijn buurmeisje van 5, Billie eilish en mijn 2 favoriete docenten. Ik weet niet hoe lang ik het nog zo volhoud zoals nu. Ik weet niet eens als ik 14 jaar haal..

(Deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 6. Het noemen van methoden voor zelfbeschadiging of zelfdoding kan triggerend of choquerend zijn voor anderen.)

Hoi ​@Stars3000 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Goed dat je dit deelt op het Forum! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Janske,

De Kindertelefoon

Lieve jij,  

Ik wil eerst zeggen dat ik het echt heel dapper vind dat je dit deelt. Het laat zien dat je eigenlijk een enorme vechter bent, ook al voelt het nu misschien niet zo. Je hebt zoveel meegemaakt, en dat is gewoon echt heel zwaar. Maar weet je? Het is niet jouw schuld. Niet wat die vader heeft gedaan, niet dat je je nu zo voelt, en niet dat het allemaal zo ingewikkeld is geworden.  

Wat je schrijft over jezelf straffen of haten... dat doet me pijn om te lezen. Jij bent niet raar. Je hebt dingen meegemaakt die niemand zou moeten meemaken, en het is logisch dat je daardoor in de knoop zit met jezelf. Maar luister goed: jij verdient geen straf. Jij verdient hulp, liefde en rust. Je hebt al zoveel op je schouders gedragen, en toch sta je hier nog. Dat is iets waar je trots op mag zijn.  

Dat gesprek met je mentor en je moeder lijkt me supermoeilijk geweest, maar wat goed dat je die stap hebt gezet. Het is heftig, maar ook zo belangrijk dat er nu hulp komt, want jij mag je veilig voelen. Dat die man een gezin heeft, is zijn verantwoordelijkheid, niet die van jou. Jij hebt niks verkeerd gedaan door dit te vertellen. Het is zelfs ontzettend moedig van je. Echt waar.  

Je zegt dat je niet weet hoe lang je dit nog volhoudt, en dat raakt me diep. Het lijkt nu misschien alsof er geen uitweg is, maar geloof me: er is altijd hoop. Je hebt al zoveel kracht laten zien, door te blijven vechten en door het op te schrijven. Dat laat zien dat je er nog bent, en dat je diep van binnen wel verder wilt. Blijf daarom alsjeblieft praten. Met je hulpverlener, je mentor, of iemand anders die je vertrouwt. Het is oké om hulp te vragen. Je hoeft dit niet alleen te doen.  

En die mensen die je “emo” noemen? Laat ze maar praten. Wat je draagt of hoe je eruitziet, zegt niets over wie jij bent. Jij bent zoveel meer dan een kledingstijl. Je bent een meisje dat sterk genoeg is om door te blijven gaan, ook al voelt het alsof alles tegenzit. Dat is iets waar niemand over mag oordelen.  

Blijf alsjeblieft doorgaan. Voor je moeder, je vriendinnen, je buurmeisje – maar vooral ook voor jezelf. Het is misschien moeilijk om te geloven, maar er komt een dag waarop het beter wordt. Geef jezelf die kans. Je bent het waard.  

Liefs,  
Iemand die in je gelooft.  

Reageer