terugval eetstoornis

  • 10 March 2023
  • 6 reacties
  • 290 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

Hii,

Ik ben de laatste tijd wat minder online op het forum. Dit komt omdat het niet echt goed met me gaat. Ik voel me echt heel erg slecht de laatste tijd :(

Doordat het met mijn ziekte best slecht gaat, ik ben veel ziek (griepjes en infecties), merk ik dat het op andere vlakken ook slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat ik de controle aan het verliezen ben.

In 2021 heb ik de eetstoornis anorexia nervosa gehad, hier ben ik toen redelijk goed van hersteld, maar ik heb nu dus een enorme terugval. Ik voel me er echt heel kut over en heb er echt last van.

Iemand anders ook ervaring met een eetstoornis of andere controle shit?

 

joeeee


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi Jaivy, 

wat vervelend… ik heb zelf geen ervaring met eetstoornissen, maar kan me voorstellen dat het niet makkelijk is… 

 

je hebt al een psycholoog of dergelijke , toch? Ik meende mij te herinneren dat ergens te hebben gelezen maar zo niet: lijkt het me wel een goed plan. 
 

ik heb eerlijk gezegd niet zo veel tips , maar ik moet wel zeggen hoe knap ik het van je vindt, dat je ondanks alles wat je hebt meegemaakt/meemaakt, je toch doorgaat! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaivy,

 

Hii,

Ik ben de laatste tijd wat minder online op het forum.

 

ik merkte het al. Ik check af en toe jouw profiel en als ik zie dat je bv. al 3 dagen niets gepost heb, dan maak ik me een beetje zorgen, omdat ik wil dat het goed met je gaat

 

Dit komt omdat het niet echt goed met me gaat. Ik voel me echt heel erg slecht de laatste tijd :(

😥, ben je af en toe wel op of is dat al te zwaar? Heb je wel wat afleiding of sws zin om iets te doen?

 

Doordat het met mijn ziekte best slecht gaat, ik ben veel ziek (griepjes en infecties), merk ik dat het op andere vlakken ook slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat ik de controle aan het verliezen ben.

er blijft jou niks bespaard lijkt het wel, hoeveel moet je allemaal doorstaan

 

In 2021 heb ik de eetstoornis anorexia nervosa gehad, hier ben ik toen redelijk goed van hersteld, maar ik heb nu dus een enorme terugval. Ik voel me er echt heel kut over en heb er echt last van.

ik las in een ander topic dat je dat ‘kreeg’ nadat je door de behandeling/medicijnen van jouw ziekte behoorlijk aangekomen was en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je die kilo's weer kwijt wilde, omdat je niet meer jezelf 'herkende’ of leg ik het verkeerd uit? Je hebt ook niet bewust gekozen voor anorexia denk ik, maar ik weet niet hoe zoiets werkt.

Sad om te horen dat het nu weer opspeelt. Overvalt het jou ook of zijn er door behandelingen nu weer wat extra kilo's die je bent aangekomen? Is dat waar je de controle over verliest of over meer dingen?

 

 

Iemand anders ook ervaring met een eetstoornis of andere controle shit?

 

echt een eetstoornis heb ik niet, nou ja, ik heb af en toe tot nog toe onverklaarbare slikproblemen en soms eet ik dingen die ik eigenlijk niet van plan was te eten. Klinkt vaag, maar soms koop ik in de winkel iets met chocolade en dan eet ik thuis dat hele pak achter elkaar leeg, terwijl ik het eigenlijk niet eens wilde kopen… Ik vind het ook raar hoe dat werkt. Soms zijn die chocolade koekjes in de aanbieding en normaal eet ik ook wel eens zo'n koekje, maar niet een heel pak en dan zijn die koekjes soms 1 + 1 gratis en koop ik dan die 2 pakjes en eet ze soms achter elkaar op. Tijdens het eten ben ik er soms al misselijk van en toch blijf ik dooreten… Het gebeurt zo af en toe en het lijkt de laatste tijd wat vaker. Niet dat ik er echt van aankom, maar ik vind het raar. Ik denk dat ik soms dingen weg eet als ik over sommige dingen niet na wil denken. Over de onzekerheid van wat er met me aan de hand is qua slikken en andere onverklaarbare klachten.

Het lijkt dan ook wel of ik de controle soort van kwijt ben ofzo.

Het komt bij mij ook wel een beetje door het ‘afhandelen’ van de erfenis, zeg maar. Spullen uitzoeken, verdelen of wegdoen en wie krijg wat en ik heb het idee dat ik er steeds minder controle over heb. Ik snap mijn eigen broer niet in de keuzes die hij maakt en waarom alles op zijn manier lijkt te moeten. Ik wil er geen ruzie over en geef vaak dingen toe die ik eigenlijk niet wil en dat zuigt.

Er zijn dus wel wat dingen waar ik controle over lijk te verliezen. Ik weet niet of jij het zo bedoelt?

 

Verlies jij controle over een paar dingen of heb je het gevoel dat je alle controle dreigt te verliezen en dat alles je nu overkomt, zonder dat je er iets aan kunt doen? Heeft dat te maken met dat je er geen energie meer voor hebt of het je 'niks’ meer kan schelen, soort van.

Ik snap dat je moe bent en zelf exhausted bent, dus dan is alles al snel te veel. Het is ook best een opgave om steeds weer met nieuwe tegenslagen om te gaan, maar probeer niet op te geven.

Zijn er dingen waar je nog plezier aan beleeft of dingen waar je naar uit kijkt?

Wat zou je zeker nog willen doen?

 

Ik voel me zo machteloos, ik zou meer voor je willen kunnen doen. Ik gedachten ben ik bij je en zou ik je een knuffel willen geven en samen met jou naar de wolken willen kijken (ik doe dat in de zomer wel eens met een vriend en dan liggen we op ons rug naast elkaar in het gras) en aan niks anders denken dan wat we in die wolken zien...onze fantasie laten gaan en een gezicht of een dier herkennen in een wolk of iets heel anders. Een soort ‘minute by minute’, wat ik je al eens eerder schreef. Of naar de vogels in de tuin kijken en ze volgen in hun bewegingen en grappige gewoontes van die vogels ontdekken….of vanaf een bankje naar mensen of kinderen (ja dat zijn ook mensen, maar dan beetje kleiner en jonger) kijken en zien wat ze doen en hoe ze op elkaar reageren, gewoon om je hoofd leeg te maken en het leuk te hebben met elkaar.

Ik heb eens een half uur in het gras gelegen en alleen maar naar vlinders gekeken en het viel me op dat van die witte vlinders (koolwitjes) veel onrustiger vliegen, die klapperen veel meer met hun vleugels dan van die gekleurde vlinders (atalanta's heten die geloof ik), die bewegen veel sierlijker en rustiger…..die besparen energie lijkt mij en vliegen ook nog eens veel verder….win-win situatie

Tsja, het lijkt misschien nergens over te gaan, maar soms is het goed om afleiding te zoeken en te vinden…. ik heb ook wel eens tijdens een fietstochtje een kwartier naar een groep schapen staan te kijken en zij naar mij en kijken wie het het langste vol hield. Ik had gewonnen, de schapen waren mij op een gegeven moment beu en draaiden zich om, hahaha. Ik weet het, ik ben niet doorsnee, maar ik heb zulke dingen soms nodig om rust te vinden en aan niks te hoeven denken en dat gun ik mezelf ook. Ik  hoef ook niet 100% van de tijd 100% aan te staan. Soms moet je gwn even tijd voor jezelf nemen.

 

Lieve Jaivy, ik hoop zo dat het toch iets beter met je gaat of dat ik misschien een glimlach op je gezicht heb gekregen door de zotte dingen de ik allemaal doe 😉

 

Liefs,

Gr. MickeyMouse 💕

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jaivy .

 

mijn reactie aan jou moet eerst gecheckt worden en dan komt ie hierboven te staan. Dus nog ff geduld..

 

Gr. MickeyMouse 😉

 

Reputatie 7
Badge +17

Echt kut dat je je nu zo slecht voelt. Met eetstoornissen heb ik geen ervaring. Wel met het gevoel de controle te verliezen. Ik had dit vooral tijdens m’n depressie heel erg. Wat ik toen voornamelijk te horen kreeg was dat ik moest accepteren dat je over heel veel dingen gewoon geen controle hebt. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.  Het is me ook voor een deel wel gelukt maar toch ben ik nog steeds bang dat het weer terug komt, en dat ik dus weer de control kwijt raak.

Ik sluit me aan bij wat @Mij_niet_gezien zegt. Praat erover en stop je gevoelens niet weg.

Reputatie 7
Badge +14

hoi lieve  @jaivy,

 

ik zag dat je donderdag of vrijdag kennelijk online bent geweest en ‘ons’ klavertjes hebt gegeven…. dankjewel daarvoor 💙

Ik ben blij dat je toch even online bent geweest, maar vraag me tegelijkertijd ook af hoe het met je gaat. Ik hoop dat het iig iets beter met je gaat dan toen je dit topic postte.

Ik wens je het allerbeste en ben in gedachten bij je 💖

 

If only I could 'Fix You’, I would do it, but I don't know how…

https://www.youtube.com/watch?v=k4V3Mo61fJM

Coldplay - Fix you

 

Liefs en sterkte met alles,

Gr. MickeyMouse 💕

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jaivy,

 

gewoon even een liedje in de hoop dat het je gedachten wat kan verzetten…

Je hebt vast andere dingen als het forum aan je hoofd, maar ik hoop dat je kunt genieten van deze toch wel ‘aparte' muziek. Zelf kan ik er helemaal bij wegdromen, terwijl ik van de mooie ogen en aparte, kunstzinnige afbeeldingen in de clip geniet.

https://www.youtube.com/watch?v=Vkhi_hDD6ys

Shinnobu - Of His Eyes The Peace

 

Ik ben mijn kleur ogen ook al tegen gekomen, grijsgroen, misschien herken jij jouw kleur ogen bij iemand in de clip.

Dus, gwn een berichtje om je ff wat te laten horen en te laten merken dat ik je hier mis, maar jij moet doen wat voor jou nu het belangrijkste, fijnste etc. is 💜

 

Groetjes en het aller, allerbeste,

liefs van

MickeyMouse 💕

 

Reageer