Skip to main content

TW ANA/AUTOMUTILATIE TERUGVAL!!

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb anorexia,ik ben sinds een paar weken terug uit het ziekenhuis na een opname van 3 weken.Maar mijn hoofd is nog zo ziek.De eerste weken terug thuis ging het wat beter maar nu ben ik weer terug gevallen.Ik moet eigenlijk ook 2 drinkvoeding supplementen op een dag maar die neem ik (stiekem) niet.De stem zegt dat ik weer meer moet afvallen (na te zijn aangekomen in het zh) en ik compenseer ook nog heel veel met bewegen en laxeren…Ik weet heus wel dat het niet juist is maar ik kan het niet helpen..Met de automutilatie ben ik trouwens ook heftig terug gevallen (probeer wel clean te blijven maar het is lastig).Ik probeer motiverende dingen te kijken en zit ook in (outpatient) therapie bij een kliniek maar waarom is de stem toch nog zo sterk.We hebben met de kinderarts afgesproken dat ik weer kan worden opgenomen als dat nodig zou zijn maar ik voel me na het aankomen totaal niet meer ziek genoeg om weer 23/7 in een zh bed te liggen.Nu cheat ik voor het wegen en smokkel ik met eten maar me ouders en de dokter weten dat niet dus hoe kom ik hier uit!En moet ik het zeggen zo ja hoe?Als je blieft heeft iemand tips?</3

Hoi lieve @Mentallyillteengirl:)

Ik weet zeker dat je een heel prachtige meisje bent. Ook al geloof je me misschien door die stem. Die stem mag niet winnen! Blijf vechten! Het is niet goed voor je meid:( Het is moeilijk om ermee te stoppen, want je bent inmiddels gewend aan afvallen, maar geef niet op!! De stem is sterk, maar jij bent sterker! Dat weet ik zeker:) 

Ik zou het wel vertellen aan je ouders en de dokter. Ze kunnen jou helpen! 🙂 Je hoeft niet alles van je drinkvoeding te nemen, maar probeer het. Het is moeilijk, maar eten is goed voor je!

Mag ik een vraag stellen? Wat is de reden waarom je bent begonnen met afvallen? Of wil je het niet delen? Ik kan je misschien helpen als ik de reden weet:)

Liefs xxx Banaantje <3


@Mentallyillteengirl  ik heb nix toe te voegen aan wat @Banaantjeeee  zegt. So true! Luister naar haar lieve advies en dan lukt het je! You can be strong ! 


Hoi lieve @Mentallyillteengirl:)

Ik weet zeker dat je een heel prachtige meisje bent. Ook al geloof je me misschien door die stem. Die stem mag niet winnen! Blijf vechten! Het is niet goed voor je meid:( Het is moeilijk om ermee te stoppen, want je bent inmiddels gewend aan afvallen, maar geef niet op!! De stem is sterk, maar jij bent sterker! Dat weet ik zeker:) 

Ik zou het wel vertellen aan je ouders en de dokter. Ze kunnen jou helpen! 🙂 Je hoeft niet alles van je drinkvoeding te nemen, maar probeer het. Het is moeilijk, maar eten is goed voor je!

Mag ik een vraag stellen? Wat is de reden waarom je bent begonnen met afvallen? Of wil je het niet delen? Ik kan je misschien helpen als ik de reden weet:)

Liefs xxx Banaantje <3

Dankjewel!!Ik ga het proberen te vertellen en tegen de stem te vechten!Ik begon met afvallen omdat ik altijd al onzeker was over me lichaam;in 2021 ging ik naar de ballet academie en als je ballet wel eens hebt gezien weet je wat het “perfecte” dans figuur is.Nou ik was normaal/slank maar dat zag ik niet,ik was toen 11 en toen kreeg je al les van een diëtiste die zegt wat goed en slecht is (best heel erg triggering bij jonge onzekere meisjes).De stem is zich steeds meer gaan opbouwen.In november 2022 had ik een diëtiste afspraak waar ik moest wegen (wat ik al lang niet had gedaan) En ik was zwaarder dan de x daarvoor.Dat was de triggerende druppel dus vond ik dat ik moest stoppen met zeuren over mezelf en er iets aan moest gaan doen (ik had het afvallen al eerder geprobeerd maar t lukte niet).Je werd sws nog al snel getriggerd op school door te magere dansleraren en kinderen die ongezond probeerde af te vallen.En ja toen sloeg het dus door en ben nu 6 maanden niet naar school geweest + toen ik het zh in ging kwam een vriendin van school er uit ook voor anorexia dus 2 kinderen van een klas van 22 naar t zh voor mentale gezond heid.Btw geen haat naar ballet still love it maar t kan dus niet altijd gezond gaan 


@Mentallyillteengirl  ik heb nix toe te voegen aan wat @Banaantjeeee  zegt. So true! Luister naar haar lieve advies en dan lukt het je! You can be strong ! 

Dankjewel❤️Ik ga proberen tegen de stem in te gaan!


Reageer