Vraag

Terugval

  • 6 November 2018
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee lieve allemaal,
Ik heb mezelf meer dan een jaar niet meer gesneden. Maar vandaag viel ik terug. Alles ging mis. Ik kreeg eerst een paniekaanval omdat mijn vriendinnen me buitensloten. Ik voelde me echt zwaar klote. Het werd alleen maar erger en toen ik thuis was viel ik dus terug.

Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Moet ik het aan iemand vertellen? Ik wil echt niet terug naar Jeugdzorg.
De enige persoon die dat begrijpt is mijn mentor van vorig jaar. Maar ik wil hem eigenlijk ook niet opschepen met mijn problemen.....

Wat moet ik doen?? Ik dacht dat ik sterk genoeg was en dat dit nooit weer zou gebeuren. Maar nu voel ik me zo'n mislukt persoon. Ik baal echt van mezelf. Ik wil dit echt terugdraaien. Het ging gwn een fking jaar goed. En toen moest ik het weer zo nodig verkloten.......

Xxjee

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik vind het in ieder geval al heel erg knap van je dat je een jaar niet meer hebt gesneden. Jammer dat het vandaag weer gebeurde. Maar daar hoef je je helemaal niet schuldig om te voelen. Het gebeurd iedereen waarschijnlijk wel dat hij/zij een terugval krijg.

Wat mij vooral helpt is dat je niet kijkt op wat er vandaag is gebeurd maar hoe het allemaal eerder ging. Wat ging er goed? En vergeet gewoon deze dag.

Als je nou echt zoiets hebt van :"Nee, het gaat allemaal weer verkeerd". Stuur dan toch is een berichtje naar die oude mentor. Bel of mail diegene, wat jij prettig vind. Als die mentor je vorige keer ook begreep dan zou die dat nu ook wel begrijpen en je willen steunen.

En je hoeft je geen zorgen te maken dat je weer terug moet naar jeugdzorg. Dat bepaal je immers zelf. Als jij dat niet wilt dan hoeft dat ook niet. En misschien kan jij samen met je oude mentor wel op een oplossing komen.

Het is gebeurd jammer dan. Morgen gaan we gewoon weer verder! (in de goede richting)

Gr:Mr. S
Heyy,
Wat super knap van je dat je al een jaar clean was, daar mag je echt heel trots op zijn!! Het is jammer dat je een terugval had, maar dat is ook heel normaal.

Heb je na afloop nog met je vriendinnen gesproken hoe je je voelde? Want je vertelde dat ze je buitensloten en dat is natuurlijk super vervelend. Misschien deden ze het niet bewust, maar dan kan je het er nog steeds overhebben met ze. Weten ze ook van je problemen?

Als het bij een keer blijft, is dat natuurlijk vervelend, maar niet zo heel erg. Als je weer vaker gaat snijden zou ik zeker naar iemand toe gaan. Dat kan je vriendin zijn, maar ook je oude mentor/ vertrouwenspersoon/ familie etc.

Je kan het!!
groetjes,
Sleepygirl
hee,
ik ben vandaag naar mijn ouder mentor toe geweest.
Hij reageerde gelukkig heel goed.
Ik moet gaan praten met mijn vriendinnen. Hij wou me wel helpen, maarja daar wordt het helemaal zo ongemakkelijk van.

Nu moet ik nog ff gaan bedenken hoe ik aan mijn vriendinnen ga uitleggen hoe ik me voel. dat wordt echt nog wel een dingetje.....

Iemand tips hoe ik dit kan vragen/uitleggen?

XXX

Reageer