Vraag

teruggaan of niet? en zo ja... hoe dan??

  • 3 September 2022
  • 0 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Praat goed mee
  • 104 reacties

Hi

vanwege de anonimiteit zeg ik wel alleen de eerste letter van de plaatsen. Ik ben niet afgelopen kerstvakantie, maar die daarvoor verhuisd naar V. Eerst woonde ik in N. Ik ging al wel naar school in V, terwijl ik nog in N woonde. Na schooltijd ging ik daarom altijd naar m'n opa, want die woonde in V en m'n ouders moesten werken, dus konden mij niet gelijk van school ophalen. Mijn moeder kwam mij altijd rond 18:00 ophalen bij mijn opa en ging altijd toen ze er was nog met hem praten. Nu is het zo dat ik in N op basketbal zat. Doordat m'n moeder mij pas rond of soms nog na 18:00 ophaalde en daarna nog heel lang ging praten met mijn opa, kon ik niet meer op tijd komen voor de training. Ik ben toen ook daarom uiteindelijk van basketbal afgegaan. 

Een tijd terug heb ik gekeken naar de basketbalvereniging in V, ik heb toen een mail gestuurd en toen 1 keer meegetraind. Op dat moment kon ik niet bij de vereniging in V, omdat het team landelijk speelde, dat leek mij helemaal niks, omdat je dan soms wel echt 2 uur in de auto moet zitten voor maar 1 wedstrijd en het was ook gewoon een te hoog niveau. Mijn vader heeft wat maanden terug (geen idee meer hoelang geleden) geïnformeerd of ze niet nog een ander team konden samenstellen wat dan niet landelijk speelde, ze zeiden daarop dat dat kon, omdat er ook nog andere kinderen zijn die toen in een hoger of lager team zaten, omdat landelijk voor hun ook te hoog was. Het nieuwe seizoen is al begonnen en we hebben er nog helemaal geen reactie op gehad. Maar ik wil nu ook niet meer bij de vereniging in V, het lijkt mij ook gwn geen leuke vereniging en geen leuke mensen (de mensen hier in V zijn heel anders dan de mensen in N, vandaar).

Mijn broer zei dat ik ook eens kon kijken bij de vereniging in W, dat is dicht bij V. Maar m'n moeder vroeg een keer dat als we iets konden regelen met de gemeente (ik heb nu een jeugdconsulent) of ik dan weer terug zou willen naar de vereniging in N. 

Ik weet nog niet wat ik wil. Ik twijfelde eerst om naar W te gaan omdat dat een kleine vereniging is, maar mijn broer heeft een paar weken terug met z'n team een barbecue gehad en blijkbaar hebben ze het ook nog over mij gehad, want toen hij thuis kwam zei hij dat hij had gezegd dat ik niet naar de vereniging in V wou, maar misschien wel naar W en toen vroeg hij aan timo (niet echte naam) of dat een leuke vereniging was (hij heeft in de eredivisie gespeeld en zondagstrainingen gedaan, dus hij kent veel basketballende mensen in de buurt). toen zei mijn broer dat hij had gezegd dat dat wel een hele leuke vereniging was, maar dat ze heel weinig jeugd hebben. 

Opzich sta ik er nu wel voor open om te gaan kijken bij W, maar zit dan ook te denken aan N. Het is nou niet bepaald dat ik een klik had met iemand in N ofzo, maar ik heb dan ook wel zoiets van: het is ook wel jammer om niet terug te gaan als dat wel kan en ik ken veel mensen daar. En als ik nou naar W zou gaan, wil ook niet een wedstrijd tegen N spelen. 

sorry voor het lange verhaal, maar mijn vragen zijn dus: 1 naar welke zou ik nu gaan? 2 hoe maak je dan vrienden in een team? Ik zou niet weten hoe dat moet. Op school wel, dan ga je gewoon proberen om gesprekken te voeren in de pauze en zo, maar bij een vereniging dan sport je met elkaar, dan kan je moeilijk een gesprek hebben. Ik ben altijd best wel stil en rustig, maar als ik mezelf ben dan niet. Dan ben ik gewoon druk en praat ik heel veel en ben ik heel spontaan. Ik denk dat dat op school vanzelf komt, als ik de mensen goed leer kennen, maar hoe doe je dat bij een sportvereniging? In de kleedkamer lijkt het mij ook moeilijk om een gesprek te beginnen, je bent ook niet zo heel erg lang daar. 

dus iemand tips hoe je vrienden maakt in een team en hoe je jezelf word in een team??? en naar welke vereniging zou ik gaan??

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer