terug naar school

  • 6 May 2023
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Hoi! Ik ben al een halfjaar niet meer naar school geweest door mijn sociale angst stoornis, en ik ga binnenkort weer naar school. Dit is trouwens niet een normale school maar een school speciaal voor mensen die zijn uitgevallen op school. Maar goed ik ben de jongste in die klas want iedereen is 13 tot 16 (en ik ben pas net 12). En daarom ben ik heel bang dat iedereen het raar zal vinden dat ik zo jong ben en zei niet. Ook ben ik bang dat ik in de pauze niemand heb om bij te zitten. Kortom: hebben jullie misschien tips om vrienden te maken?

Ik heb trouwens soms ook dat als er iets spannends is dat ik opeens een drukkend gevoel op mijn borst krijg tintelende handen en dat ademhalen moeilijk gaat.  

Dat waren mijn vragen,

groetjes!!


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je kan gaan praten met ze

Badge

bedankt voor de tip!!!

Alleen het probleem is een beetje dat ik dat niet durf.  Maar nogmaals heel erg bedankt voor de tip!

Reputatie 4
Badge +3

hey, 

ik heb ook sociale angst maar niet zo heftig als jij hebt (denk ik). Ik vond het ook moeilijk om vrienden te maken dus hier wat tips:

  • cliché maar wees gewoon jezelf en probeer je uit te spreken(dus niet te ingetogen of iets)
  • stel interesse vragen mensen vinden het altijd leuk om over zichzelf te praten en vraag ook door op onderwerpen.
  • als je les hebt vraag hulp aan andere als je iets niet snapt, de meeste mensen willen graag helpen en zo heb je een positieve ervaring erbij. 
  • ik snap dat je het spannend vind om te gaan praten maar je zou 321 methode kunnen gebruiken je telt van 3 naar 1 en bij go/start stap je op iemand af en vraag je iets dat mag ook iets simpels zijn bijv. waar je les hebt ofzo iets.

ik wil nog een tip geven voor het hyperventileren(je had op mijn topic gereageerd) probeer je ademhaling te tellen of ademhalingsoefeningen op te zoeken. Voor druk op je borst gebruik ik valeriaan pillen (125mg) dit werkt voor mij het zijn pillen op natuurlijke basis maar dit hielp met de druk op mijn borst. En mijn allergrootste tip zoek afleiding zodat je niet de hele tijd stress hebt of druk op je borst! en blijf er over praten met wie dan ook hier op de kindertelefoon of tegen mensen in je omgeving. 

 

ik hoop dat je hier iets aan had en google anders :hoe maak ik vrienden? (je kan het ook opzoeken op tiktok daar vind je ook vaak handige tips!! ik geloof er wel in dat jij dit kan! stay strong<3 je komt er wel<33

 

groetjes Anoniempie145

Badge

echt heel erg bedankt!!! Ik ga van alle tips gebruik maken.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je sociale angst!!!

groetjes.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @anoniem12021 

Ik ben zelf ook niet zo goed in vrienden maken, maar ik heb wel goede tips voor je! :

  1. Toon interesse!
  • Voorbeeld: Er vraagt vast wel iemand: hoe gaat het, hoe heet je, ect. Probeer dan nadat je antwoord hebt gegeven: en jij, hoe gaat het met jouw, ect. te zeggen. Het klinkt misschien heel normaal, maar zo toon je wel interesse in de ander en start je een gesprek. En als je een goed gesprek start, dan begint degene je aardig te vinden en wilt dan misschien wel vrienden worden! Een goed gesprek voeren is daarom heel belangrijk, dus vraag naar de ander en toon interesse.
  1. Je Houding
  • Voorbeeld: Als je met iemand praat, probeer dan degene aan te kijken. Dit is voor sommige mensen heel makkelijk en natuurlijk, maar voor andere niet. Durf mensen aan te kijken, zo laat je ook zien dat je niet verlegen bent! Bijvoorbeeld: Als je de klas binnenkomt, Probeer dan even rond te kijken en ga dan zitten, in plaats van dat je naar beneden kijkt en oogcontact vermijd. Je houding is daarom belangrijk voor een goede eerste indruk!
  1. Stel Vragen
  • Voorbeeld: Als je iemand aardig vind, Probeer dan te vragen of je samen pauze wilt houden. Ik weet dat dit spannend kan zijn, maar ik weet zeker dat iemand wel pauze met je wilt houden, zij willen jouw namelijk ook leren kennen. Probeer ook vragen te stellen van: Weten jullie waar de volgende les is, waar is lokaal … , ect. Dus probeer vragen te stellen, zo toon je ook weer interesse!
  1.  Wees jezelf!
  • Heel basic. Maar wees jezelf en hou je niet in. Laat zien wie je echt bent, hoe leuk en geweldig je bent. Dus wees jezelf!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, het gaat helemaal goed komen!

Veel liefs,

mijnproblemen

Badge

hey random vraag, hoe kom je op zo'n school terecht? ik heb zelf ook een angst stoornis, maar ik heb nog nooit over zo'n school gehoord! lijkt me interessant om er iets over te leren 

ps veel succes met vrienden maken, jij kunt dit <3

Badge

Deze school werd aangeraden door leerplicht of een andere organistatie maar dat weet ik niet precies.

Reageer