Vraag

terug komende depressie

  • 5 April 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hi allemaal!

Het zit dus zo, ik heb al 2 keer depressie gehad. Ik voel aan mezelf dat ik richting de derde ga, dit wil ik natuurlijk niet maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik durf het niet meer te vertellen aan iemand, ze zullen dan vast denken dat ik het doe voor de aandacht. Nu gaat het wel prima maar ik merk dat ik s'nachts denk over de dag en dan opeens huil ik en wil ik mijn leven geven aan iemand die het echt verdiend! Heeft iemand tips zodat ik niet terug val ?!šŸ’ž


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Leuke dingen blijven doen. Of dingen doen die jou in je vorige depressies ook hielpen. En het lijkt mij wel verstandig om het toch wel aan iemand te vertellen.

Heey!

Wat vervelend dat je weer richting je derde depressie gaat. Heel goed dat je de signalen herkent en er tijdig iets aan wilt doen.

Heb je bij je vorige depressies hulp gehad? Als het goed is heb je toen namelijk ook een terugval plan gemaakt. Het zal misschien per hulpverlener anders heten, maar een plan waarin staat waaraan je het kunt herkennen en wat je dan kunt doen. Het lijkt me handig om dat plan er dan bij te pakken.

Als je dat plan niet (meer) hebt, kun je het zelf opstellen. Wat merk je en wat kun je zelf doen of waar heb je hulp bij nodig?

Je hoeft niet bang te zijn dat je aandacht zoekt hiermee, een depressie is echt niet voor de lol. Je zal het niemand gunnen. Waarom denk je dat je aandacht zoekt, je geeft juist aan dat je het alleen niet red en je vraagt om een hand om je overeind te houden, wat is daar mis mee?

Mijn tip zou zijn om er juist wel over te praten. Het gaat je verder brengen en je hoeft het niet alleen te doen. Alleen ben je sneller, maar samen kom je verder. Daarnaast lijkt het me juist fijn om als je je nu zo voelt, steun van iemand te hebben.

Ik heb zelf ook een depressie en ik weet hoe moeilijk het is om erover te praten en je voelt je snel te veel bij mensen. Maar praten lucht ook echt op en het helpt. Succes!

Groetjes,
Simply Me

Reageer