Telkens somber

  • 28 February 2022
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Op dit moment zit ik heel erg in de knel met mijzelf en mijn emoties. Ik ben telkens maar somber en zit telkens in de stress, ik voel mij zeer eenzaam ook al heb ik mensen om mij heen. Het voelt alsof ik er toch niet bij hoor, ook al wordt er gezegd van wel. Ik ben ook erg bang, omdat er een nepaccount van mij is gemaakt op social media waarop ik voor schut word gezet. Ik word zeg maar gecyberpest. Ik heb een erg zwaar verleden gehad. Door de emotionele schade heb ik mijzelf dan ook af en toe pijn gedaan, maar dit werd door niemand serieus genomen, omdat ik "aandacht zocht". De neiging is nog steeds erg groot, maar ik doe er alles aan om dit niet te laten gebeuren. Heeft iemand tips zodat ik mijzelf als beter persoon kan gaan zien?


5 reacties

Hallo,

Ik zou ten eerste de degenen die jou cyberpesten volledig weghalen uit je leven, je account(s) op privé zetten of zelfs deactiveren als het kan. Dit kan wellicht minder stress geven.

Ten tweede is het vervelend dat jij je niet gezien voelt.  Je hoeft jezelf echt niet als een beter persoon te gaan zien. Praat met een van je ouders of een vriend/vriendin en je kan gewoon om advies vragen, het hoeft niet eens persoonlijk over jou te gaan. 


Jezelf pijn doen is niet oké, degenen die hebben gezegd dat jij het voor aandacht doet hebben geen goed inzicht in wie jij bent.  Als het je teveel wordt kan je ook een afspraak maken met de huisarts. Ik zag in een vorige topic van je dat je al eens hebt gebeld met de Kindertelefoon. Misschien kan je dit nog een keer doen.

Groet. 

 

 

Hoi, wat betreft het cyber pesten kun je eens hier kijken :  https://meld.nl/melding/cybercrime/cyberpesten/  

En ik hoop dat je jezelf niet meer pijn doet want je verdient juist hulp !   Misschien is het een idee om de kindertelefoon eens te bellen want zij weten de weg bijv hoe je iemand in vertrouwen kunt nemen.  Heb je ook iemand in je buurt of je familie die je echt vertrouwd en waar je dit allemaal tegen kunt zeggen ?  En anders als je het moeilijk vind om het live te vertellen kun je het maybe opschrijven en aan die gene laten lezen :)

Ik wens je er heel veel sterkte mee !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Wat erg voor je !!!!

Van cyberpesten kan je aangifte doen bij de politie

misschien kan je met je mentor praten

want cyberpesten is echt heel erg

ik word gepest

maar nooit cybergepest 

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Anoniem20005

Op deze websites vind je handige tips wat je kan doen tegen cyber pesten: https://www.pestweb.nl/online-pesten/ https://www.meldknop.nl/pesten/sociale-media/

Ook kan je altijd van 11:00 tot 21:00 met de kindertelefoon  bellen naar 0800-0432 of chatten

xx Eenmeisje004 

Reputatie 4
Badge +3

Hallo Anoniem20005,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reageer