telefoon verslaafd

  • 4 June 2020
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Badge +1

heyy allemaal,

 

ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit telkens op mijn telefoon en zit dan ook per dag 7 tot 9 uur op mijn telefoon, daardoor krijg ik ook steeds straf.. mijn ouders zeggen steeds dat ik meer zelfstandig moet worden en dat ik mijn huiswerk moet maken, dat huiswerk stel ik dan ook steeds uit, soms ga ik stiekem in de avond mijn telefoon pakken en zit er dan ook heel de nacht op.. eergisteren heb ik helemaal niet geslapen.. de afspraak thuis is voor 8 uur s avonds mijn apparaten inleveren, maar daar doe ik vaak niet aan, mijn ouders zijn altijd boos op mij.. dan vraag ik me ook af of dat ik wel iets goed doe voor hun.. ik weet het gewoon niet meer….. kan iemand me helpen? of heeft iemand dit ook? ik voel me gewoon zo slecht...


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

hey je kan voor jezelf schremtijd erin zetten (als je een iphone hebt) ik doe dat ook.

als je dat niet hebt leg dan je tel zo ver mogelijk weg en in de avond je tel aan je ouders geven. ik weet niet hoe ik je verder kan helpen

Hallo walvisjee :)

anoniempjex13 zegt dat je de schermtijd moet minderen maar dat is alleen symptoombestrijding, het lost het probleem niet op. Je kunt misschien zoeken naar nieuwe hobby's of juist iets doen waar je altijd al van heb gedroomd maar die je niet deed omdat je teveel op je telefoon zit. Wat doe je op je telefoon wat jij zo verslavend vindt? Je kunt ook naar familie toe of naar een andere (leuke) gelegenheid toegaan waar het niet acceptabel is om iets op je telefoon te doen. Voor je huiswerk kun je je telefoon aan je ouders geven of op een plek neerleggen waar het niet zo makkelijk is om eventjes je telefoon erbij te pakken zoals aan de andere kant van het huis ofzo.

-TheMightySlayer <3

Badge +1

hey je kan voor jezelf schremtijd erin zetten (als je een iphone hebt) ik doe dat ook.

als je dat niet hebt leg dan je tel zo ver mogelijk weg en in de avond je tel aan je ouders geven. ik weet niet hoe ik je verder kan helpen

hey dankjewel voor je reactie :) ik heb een iphone 7 plus en heb daar die schermtijd al op staan van max. 2 uur , maar ben ergens achter gekomen hoe je dat kan negeren.

x walvisjee

Badge +1

Hallo walvisjee :)

anoniempjex13 zegt dat je de schermtijd moet minderen maar dat is alleen symptoombestrijding, het lost het probleem niet op. Je kunt misschien zoeken naar nieuwe hobby's of juist iets doen waar je altijd al van heb gedroomd maar die je niet deed omdat je teveel op je telefoon zit. Wat doe je op je telefoon wat jij zo verslavend vindt? Je kunt ook naar familie toe of naar een andere (leuke) gelegenheid toegaan waar het niet acceptabel is om iets op je telefoon te doen. Voor je huiswerk kun je je telefoon aan je ouders geven of op een plek neerleggen waar het niet zo makkelijk is om eventjes je telefoon erbij te pakken zoals aan de andere kant van het huis ofzo.

-TheMightySlayer <3

dankjewel voor je reactie :) tnx voor je tips x ze zullen me zeker helpen :)

 

x walvisjee

Reputatie 5
Badge +4

 

hey dankjewel voor je reactie :) ik heb een iphone 7 plus en heb daar die schermtijd al op staan van max. 2 uur , maar ben ergens achter gekomen hoe je dat kan negeren.

x walvisjee

je kan ook een code instellen, een random code of aan je ouders vragen of zij een code willen verzinnen. 

xxx ano

Reageer