telefoon verslaafd

  • 30 October 2019
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik ben verslaafd aan mijn mobiel en krijg daardoor minder af. sinds dat ik een telefoon heb merk ik zelf dat ik veranderd ben kwa gedrag. iemand tips?


3 reacties

je zou je telefoon op Stil kunnen zetten zodat je niet merkt wanneer je geappt word

als je huiswerk  maakt om je telefoon ergens anders te leggen.

 

als je last ervan heb in de avond, leg dan je telefoon beneden neer

Hoi

Wat rot dat (je vind dat) je te lang op jouw telefoon zit, hier zijn een paar tips van mij die ja kan gebruiken om daar vanaf te komen. 

 

Als eerste lijkt het me handig om een paar vragen te stellen, vragen die ik aan jou stel en vragen die je aan jezelf kan stellen. Mijn eerste vraag gaat over de telefoonverslaving zelf. Heb je echt een telefoonverslaving of zou je gewoon liever iets minder op jouw telefoon zitten? Hierbij kan je zien wat je denkt over je eigen telefoongedrag. 

 

De tweede vraag is ook erg goed om te stellen. Wat doe je op jouw telefoon? Het kan namelijk ook zijn dat je veel voor school moet doen of dat je jouw vrienden vaak online spreekt. Dan zit je dus die tijd ook al op je telefoon. Daardoor kan het lijken dat je te vaak op je telefoon zit, terwijl dat misschien niet altijd het geval is.

 

De derde vraag van mij gaat over het gedrag dat is veranderd. Ik ben dan vooral nieuwsgierig hoe het gedrag echt is veranderd. Kan het misschien zijn dat jouw gedrag positiever is geworden? Of dat het gedrag online meer is veranderd. 

 

Als je een apple telefoon hebt is het mogelijk om te zien hoe lang je al op jouw telefoon zit. Ook kan je daarbij een tijdlimiet zetten, zodat je na een tijdje een code in moet voeren als het echt noodzakelijk is wat je wilt doen. 

 

Ben je nieuwsgierig welke functies jouw telefoon heeft? Dan adviseer ik jou om op internet zoeken wat de telefoon voor jou nog kan doen. Er staan veel goede tips op het internet.

 

Mijn laatste tip is als je bij het beantwoorden van de vragen de conclusie kan trekken dat je echt minder op je telefoon moet zitten. Zo kan je je telefoon voor een langere tijd wegleggen. Of zoals @ronald2001 zegt je telefoon op stil zetten. Ook is het goed om andere dingen op te zoeken die leuker zijn dan jouw telefoon, zodat je minder aan je telefoon denkt en misschien helemaal niet meer op jouw telefoon wil zitten! :)

 

 

hey!

ik snap precies wat je bedoelt! heb het ook gehad… wat mij geholpen heeft is: ik snap dat het ineens wegleggen voor een tijdje lastig is… ik heb het langzaam afgebouwt.. ik gaf mezelf elke dag steeds minder te tijd op om mijn telefoon te zitten… bijvoorbeeld : ik mag alleen op me telefoon als ik me huiswerk af heb, of ik heb hem thuis beneden liggen en als ik naar boven ga dan laat ik hem daar liggen.. je kunt ook met jezelf tijden afspreken.. bijvoorbeeld je zat per dag 8 uur op je mobiel.. en nu ga je 7 uur proberen tot je op je gewenste tijd zit!

 

ik wens je veel succes! ik weet dat je het kan!

groetjes alicia

Reageer