Skip to main content

Halloo, ik zit nu in mijn examenjaar en de examens beginnen in mei en daarna ga ik als het goed ik van school af.. ik praat al sinds oktober met een docent die mij vorig jaar les gaf. Ze geeft me nu geen les meer maar gelukkig konden wij onze gesprekjes wel blijven houden, wat ik heel erg fijn vind. Ik ga alleen dus in mei van school en dan kan ik haar niet meer spreken omdat mijn teams account van school wordt verwijderd. Ik wil eigenlijk nog wel contact met haar houden alleen hoe moet ik dit vragen of doen want ik vind het een beetje awkward om haar nummer te vragen ofzo 😞  ookal wil ik het wel heel graag. Ik had ook een brief voor haar geschreven om haar te bedanken maar ik weet nog niet of ik die ga geven. In ieder geval ik ben anders bang dat ik weer snel achteruit ga als ik haar niks meer kan vertellen. Ik praat ook wel met iemand van de ggz over mijn faalangst maar ik wil niks over mijn andere problemen zeggen aangezien het een man is en ik vind hem niet zo fijn. 

hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken??

 

Nou dit precies dit verhaal moet je aan haar vertellen. Dan begrijpt ze hoe fijn je haar vind. En die brief gewoon doen! Mag ik hem lezen?

Wilhelmavemela.


Nou dit precies dit verhaal moet je aan haar vertellen. Dan begrijpt ze hoe fijn je haar vind. En die brief gewoon doen! Mag ik hem lezen?

Wilhelmavemela.

Ik vind het gewoon een beetje eng want straks vind ze t raar of gaat ze het aan andere docenten vertellen.. Dit is de brief die ik dan zou uitwerken op papier en eventueel aan haar ga geven:

 

”Hallo mevrouw, ik schrijf deze brief aan u omdat ik u wil bedanken. Ik zou willen dat ik het kon vertellen, maar dan krijg ik een black out en kom ik niet uit mijn woorden door de zenuwen. Ik ben namelijk altijd bang voor iemands reactie ook al weet ik dat het meestal wel goed komt. Maar ik wou u even bedanken, dat u er altijd voor mij bent en dat ik u altijd kan appen. Natuurlijk ga ik straks van school en dan kan ik niet meer even binnenlopen of u een berichtje sturen via teams(mijn schoolaccount word verwijderd helaas), het zou mij wel leuk lijken om u nog een keer te spreken als ik van school ben alleen ik denk niet dat dit mogelijk is. Dit klinkt misschien een beetje raar maar ik ga u wel heel erg missen. U luistert altijd naar mij en dat was gewoon een heel fijn gevoel, omdat ik het gevoel had dat ik nooit genegeerd werd. Soms had ik wel het gevoel dat ik u dwars zat(dat lag volkomen aan mij, niet aan u) maar dit kwam gewoon denk ik door overthinking. Toen u zei dat ik u altijd kon appen en zelfs met de meivakantie en het paasweekend gaf mij dit een heel vertrouwd gevoel!:) Eigenlijk kan ik u niet genoeg bedanken. Ik zou namelijk niet kunnen bedenken hoe het nu met mij was als ik niet met u die fijne gesprekjes had gevoerd. Ik vind het daarom ook wel moeilijk om straks van school te gaan omdat die gesprekjes mij altijd enorm hielpen en het voelde zo vertrouwd of zo want ik wist dat u niks door ging vertellen als ik dat niet wou. Ik vond het ook heel erg lief dat u zich een beetje zorgen om mij maakte en daardoor elke keer vroeg hoe het nu ging. ik vond dat echt heel erg fijn omdat ik soms het gevoel had dat het andere mensen niet boeide. Mijn verhaal kwijt kunnen bij u was echt heel erg fijn voor mij en ik ben u daar heel erg dankbaar voor.”


Heel mooi echt lief gewoon geven! Echt heel mooi geven die handel ze zal er echt blij mee zijn.

Wilhelmavemela.

Vertel je wat haar reactie was?


Reageer