Vraag

te weinig vrienden?

  • 29 July 2020
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Badge

 

Hallo! Ik ben Roos. Je denkt waarschijnlijk; wat een k*tprobleem weer, hoe kan je nou te weinig vrienden hebben? Ik snap het zelf ook niet meer. Sommige dagen (als ik met mensen afspreek) ben ik super vrolijk, maar andere dagen voel ik me leeg en alleen. Zeker nu het zomervakantie is en ik anderen elke dag/ meerdere keren op een dag zie afspreken. Zelf heb ik 3 extreem verschillende groepen vrienden. 1 de groep van 4 meisjes van sport - super aardig maar hebben wel veel andere vrienden 

2 de groep van de basisschool (zit nog wel bij me in de klas) - niet echt heel erg aardig - wonen wel dichtbij, loop wel eens hard met ze

3 de groep van school - wonen 1 uur van me af - hebben zelf ook veel vrienden - op vakantie 

Als ik zelf iets voorstel ben ik bang dat ze nee zeggen. Ik ben mezelf constant met ze aan het vergelijken. Mijn snap score is ook heel erg laag, en ik heb weinig volgers op insta. I know dit klinkt heel dom, maar het voelt alsof ik er eigenlijk niet bij hoor.😿Wat kan ik doen om dit niet meer te voelen

 

Roos❤️


4 reacties

Hey Roos

 

Soms voel je je vrolijk, maar soms ook erg leeg. Vaak lijk je je beter te voelen wanneer je afspreekt met anderen, maar op je eentje gaat het wat minder. Da’s niet fijn natuurlijk, zeker als je ziet hoe vaak je vrienden afspreken. 

 

Als je je beter voelt in gezelschap, stel ik voor dat je dat gezelschap regelmatig opzoekt. Probeer het zo te plannen dat je regelmatig iemand ziet. Je kan met dezelfde persoon meerdere malen afspreken, of telkens met iemand anders. Als de afstand wat langer is tussen jullie beiden zou je eventueel kunnen overnachten bij degene waarmee je afspreekt; dat kan dan ook nog eens gezellig zijn. 

 

Wanneer je vrienden niet kunnen afspreken, zou je je dagen kunnen vullen met activiteiten die je opvrolijken. Sport je graag? Van sporten ga je je van nature beter voelen. Ook zou je misschien wat kunnen lezen of schrijven, zodat je volledig op kan gaan in een verhaal. 

 

Je bent bang dat je vrienden je voorstel om af te spreken, afwijzen. Da’s geen fijn gevoel. Word je soms vaak afgewezen? Als je namelijk vaak afgewezen werd, is het vrij normaal dat je nu wat terughoudender bent qua afspraakjes maken. Wel kan het goed zijn om te leren initiatief te nemen. 

 

Je vergelijkt je heel sterk met anderen. Ook had je liever meer volgers gezien op je social media pagina’s. Tjah, sociale media maakt velen ongelukkig. Wat je op sociale media ziet, is dan ook niet altijd de realiteit. Wie weet zie je bijvoorbeeld wel een foto van twee vriendinnen die afspreken, maar krijg je niet te zien dat ze net na het posten van die foto ruzie kregen. Da’s het moeilijke aan sociale media; dat velen enkel het mooie posten. Probeer je dus niet al te veel aan te trekken van sociale media; veel wordt er op overdreven. 

 

Denk je dagelijks wat op te kunnen schrijven wat je goed vindt aan jezelf? Dat kan elke dag hetzelfde zijn, of elke dag wat anders. Kan je bijvoorbeeld goed muziek spelen, of vind je jezelf attent? Dan kan je dagelijks een momentje nemen om daaraan te denken; aan hoe een mooie persoonlijkheid jij hebt, en aan wat je allemaal kan. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

@Roosdepressieloos 

wat goed dat je hier een topic over maakt! Ik snap je heel goed en ik denk dat ik je wel kan helpen.😊. 
ik denk dat je een beetje last van faalangst hebt. Dat betekend dat je bang bent om iets fout te doen, niet goed genoeg te zijn, wat je ook gaat doen dat gaat mislukken. Raak niet meteen in de stress iedereen heeft het wel een beetje. (Jap zelfs de populaire kinderen😘)
 

Ten eerste; wat er ook gebeurt jij bent de leukste meid. Als die meiden jou uitlaggen of roddelen over je. (Ik weet wel heel stiekem dat je dat denkt) Dan mag je ze van mijn part een klap verkopen. Dat denk ik altijd (neem het niet te serieus)😉. Ik denk dat ze heel aardig zijn dus mischien kun je het aan hun vertellen? Ze zullen je vast begrijpen. Dat beloof ik. 
 

over insta: insta is niets meer dan een blokje met ronde hoekjes en een foto kameratje met kleurtjes. Hoe kan zn kleine app jou grote ik vertegenwoordigen?? Kijk niet naar likes of iets anders daar word je alleen maar verdrietig van. Bovendien zet iedereen alleen maar positieve dingen er op. Iedereen is wel eens verdrietig. Als je nooit verdrietig bent is dat heel ongezond.

over die tijd: mischien kun je een penvriend zoeken dat is iemand waarmee je brieven kunt schrijven. Dat zul je vast leuk vinden

mijn belangrijkste tip:  wees jezelf dan komt alles goed😘

xxx van mij

Badge

super bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ga het zeker uitproberen! Voel me al een stukje beter haha

Badge

Hee, 

ik snap je helemaal ik heb hetzelfde probleem. Ik weet niet hoe oud je bent ik ben 15 maar het lijkt me wel leuk om vriendinnen te worden alleen weet niet hoe we hier met elkaar in contact kunnen komen zodat we elkaar kunnen helpen!

Reageer