Skip to main content

Hi ik ben een meisje van 15 jaar (bijna 16). ik weet niet percies hoe dit werkt, but we’ll see. Nou,  het begon eigenlijk allemaal kwa ellende toen ik 8 was. Mijn ouders gingen scheiden en ik voelde mij daar echt super slecht over, want het was alleen maar geschreeuw en gezeik tot mijn pa het huis uit werd gezet. Mijn vader had een verbod gekregen om ons bij hem te laten logeren, doordat mijn stiefmoeder een beetje koekoek is. Uiteindelijk heeft de rechter toch besloten dat ik bij mijn vader moest logeren, toen was ik inmiddels al 12 alles ging goed. Na drie weken begon mijn half broer mij te verkrachten, het begon gewoon met knuffelen . Ik dacht was oke, maar neeeee, het ging steeds verder als ik probeerde te weigeren werd hij agressief . Hij mishandelde mij.

in diezelfde periode kreeg ik te horen in de zomer dat mijn moeder gediagnosticeerd was met borstkanker. Ik had die periode heel veel last van woede aanvallen, ik voelde me dagelijks vies en ging elke dag douchen.

oh niet te vergeten, ik werd al sinds groep 1 gepest en dat stopte pas in de tweede. naja anyways ik wist niet hoe ik met alles moest dealen en uiteindelijk heh ik er een einde aan gezet. Ik heb gezegd dat ik niet meer naar mijn pa wou gaan gewoon door mijn stiefmoeder gaf ik de schuld. Nu fast forward, twee jaar later in zit in de tweede dat was de beste jaar van mijn leven. Alles  leek oke, niks was mis. Mijn  moeder was al drie jaar kanker vrij, mijn vader heb ik maanden niet gezien, en toen dwong mijn beste vriendin mij om er met iemand over mijn verkrachting te hebben dus ik besloot het tegen mijn mentor en mentrix te vertellen. Zij hebben mij zo goed geholpen toen kwam de dag van mijn rapport gesprek, de dag wanneer ik het mijn moeder zou vertellen. Ik had het haar verteld en ik vergeet nooit meer haar gezicht. Haar  hart dropte gelijk naar haar voeten,  ik heb nog altijd een soort schuld gevoel door het haar te vertellen. Na dat hebben het we mijn vader verteld, hij maakte mij voor gek uit en een psychiatrische persoon en zei dat ik altijd lieg. Van  hem heb ik tot se dag van vandaag niks meer gehoord, wat ik totaal niet erg vind.  
 

Fast forward naar zomer van 2022 weet je nog. Dat k zei best year of my life nou een week voordat ik naar de derde ging kreeg ik te horen dat mijn moeder was weer gediagnosticeerd met kanker ze wordt niet meer beter het zit overal . In haar lever, haar botten p, haar rug,  haar dijenden  haar benen. Ik was verdrietig en zette alles opzij over mijn vader. Het nieuwe school jaar, ik was nog ook veranderd van school want ik mocht vmbo t doen in de derde ik was een beetje te blij met die beslissing want het was de slechtse school ooit. Nou het school jaar begon, ik was de eerste paar maanden heel vaak ziek k had geen vrienden gevonden en toen ik ze vond ohjee k werd alleen maar gebruikt door hun.  Zij dwongen mij om te roken wat ik niet wou, maar ik deed het toch om erbij te horen ik was helemaal van het pad. Ik heb mij zelf ook gesneden en gebrand dat jaar (….),  k had dagelijks zelf doding gedachten en ik wist niet meer wat ik moest doen.
Ik was alleen maar bezig met jongens dus oudere jongens, ik wou aandacht ik had hulp nodig van wat weet ik niet maar. Ik zocht hulp ik heb uiteindelijk al die vrienden gedropt en ging met mij oude bestie weer om. Als ik wist wat mij te wachten stond… Ik heb voor het eerst gedronken wat ook tegen mijn geloof was ik heb super veel drugs gebruikt en het ergste was ik was bijna verkracht door haar zogehete vriend die is 22 en zij is 14. Ik wou het zelf uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ik ghee het  haar zus verteld waar hij mee bezig was en k ben nogsteeds goed met haar. Maar  k kan niet met haar zoveel omgaan als toen.
Ik focusse uiteindelijk meer op mijn geloof en ging de goede kant op, ben gestopt met alles ik ben wel blijven zitten dus ik moet drie mavo opnieuw doen ik ging goed ga naar een psycholoog en al alleen ik voel weer de neiging om mezelf pijn te doen ik heb gedachten dat ik gedood wil worden of dat ik ontvoerd wil worden of iets wil pijn doen iets wil laten branden k wil beroofd worden op mijn werk maar ja dat kan allemaal niet. natuurlijk ik ben bang, oh vergeet niet dat ik al mij hele leven een eating disorder heb binge eating en ik blijf maar aan komen wat moet ik doe. Ik wil opgenomen worden maar ik ben bang dat mijn moeder dat niet toe laat mensen help mij alsjeblieft wat te doen ?!?!?! Sorry voor het lange verhaal btw      Xoxox

 

Tekst aangepast voor de leesbaarheid door De Kindertelefoon 

Ohh nee wat heftig allemaal enzo :(

Alleen ik snap niet zo goed wat nou prc je vraag is mr als je vraag is hoe je in een kliniek komt kan k je hopelijk helpen.

Ga je nog naar een psycholoog? Dan kan je het die iemand vertellen en die kan je doorsturen.

zelf zit ik nu op dit moment ook in een kliniek en tis hier best fijn dus jaa.

Verder zijn er wel manieren om opgenomen te worden mr wrm wil je prc opgenomen worden?

Slechte thuis situatie-> veilig thuis kan je verder helpen en zelfs opnemen als dat echt nodig is, je moet wel bellen en niet chatten

Zm gedachten-> ikzal 113 bellen of chatten dan kunnen die vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt enzo

En als het om een andere reden is kan je natuurlijk ook de huisarts bellen die kan je fan verder helpen enzo

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad xxx


Hey,

Heftig! Ik zou willen dat ik advies voor je had, maar dat heb ik helaas niet! Tenminste niet ander advies dan @Girl.anoniem. Ik wil wel effe zeggen: Doorzetten, je kan het! Echt waar!

Sterkte!


Hey @Anoniem2000loeloeloe 

 

Wat een verhaal. Ok heb alles gelezen en dit is wat ik eruit haal…

 

Je bent onstabiel wat is ontstaan vanuit een slechte thuissituatie. De scheiding, kanker en verkrachting hebben allemaal inpact gehad op hoe jij je gredraagt. Drugs, snijden ect. Is niet normaal en dit is ontstaan vanuit je slechte situatie thuis.

 

Ik kan niet uit je verhaal opmaken of je je al over bepaalde dingen hebt verwerkt. Ik stel voor om idd met je therapeut te blijven praten over dit alles. Jezelf stabiliseren is in dit geval vooral het verleden verwerken.

 

Je eating disorder is idd iets lastigs en ik snap dat je bang bent voor je moeders reactie maar weet ook dat het je moeder is en die onvoorwaardelijk van je houd en altijd het beste voor je wil.

 

Verder wil ik je nog 2 dingen meegeven

1. Als je er niks aan kan doen moet je het loslaten, hoe moeilijk dit ook is

2. Focus ook op de leuke dingen. Zoek je leuke vrienden weer op. Herleef die goede jaren

 

En nog 1 ding. Ik zeg dit het meest oprecht mogelijk maar. Jezelf snijden is dom, het doet pijn, slecht voor je huid en helpt niet. Doe het niet, tis het niet waard en helpt niet.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt en je leven beter word.


Reageer