Te veel laten meeslepen door m'n emoties

  • 25 February 2020
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben een meisje van 13 en ben tegenwoordig veel te gevoelig. Ik laat me meeslepen door mijn emoties en het lukt me maar niet om uit mezelf weer vrolijk te worden.

Ik maak me zorgen om een meisje (Jasmijn. Niet echte naam) en vraag me af of er iets aan de hand is met haar of tussen ons (dat komt doordat ze sinds we in de vakantie hadden afgesproken nauwelijks meer reageert op mijn berichtjes en vaak de hele dag offline is terwijl we daarvoor iedere dag (behalve voor school) wel zaten te appen). Ook heb ik nooit meer zin in huiswerk en maak ik het tegenwoordig ook heel vaak gewoon niet om dan later in paniek te raken en er 's ochtends een half uur voor eerder op te staan zodat ik het nog even af kan maken. Nog iets, ik word soms best wel gek van mijn ouders en zij vaak ook wel een beetje van mij.  En als laatste, wanneer ik uit school kom voel ik me heel vaak vreselijk en ga ik de hele middag op mijn telefoon hangen, voortdurend berichten sturend in een poging gezellig contact te hebben met iemand en een fijner gevoel te krijgen. Maar mensen berichten sturen werkt natuurlijk niet 100%, want mensen kunnen ook met andere dingen bezig zijn dan op hun telefoon zitten. Dus ja.

Met mijn vrienden gaat het wel bijna altijd goed en hun enige problemen zijn toetsen en een enkele valentijnskaart van vermoedelijk iemand waar ze niets mee te maken willen hebben. Het is niet zo dat ik super jaloers ben op hen (alleen soms een heeeel klein beetje). Het is vooral dat zij het 'goed’ hebben en ik niet waardoor ze de hele tijd mij in hun midden hebben met al mijn 'problemen’. 

Oké, moraal van mijn verhaal; ik maak het mezelf veel te moeilijk (en stel me waarschijnlijk ook veel te veel aan) en vraag me af hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dat niet doe.

Dus nu, heeft iemand tips?


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Nanoka

 

Je zou een met dat meisje kunnen afspreken dat je samen leuke dingen gaat doen en dan vraagt of ze wat vaker kan afspreken/appen.

Waar maak je je huiswerk? Als je het op je kamer doet, kun je je telefoon ook beneden laten liggen, zodat je een poging kan doen om je te concentreren. En als je het beneden doet, dan zou je je telefoon aan de andere kant van de kamer kunnen leggen.

Misschien kun je ook voor afleiding zorgen, bijv. sporten, muziek luisteren, buiten iets doen, met vrienden afspreken. Of je zou met je ouders kunnen spreken over wat je dwars zit.

 

Hopelijk heb je hier wat aan:wink:

Groetjes Amber

Reageer